Gyártók Állami tulajdonú kínai gyártóval fog össze az Audi

Állami tulajdonú kínai gyártóval fog össze az Audi

autopro.hu/V.M. | 2023.07.21 13:23

Állami tulajdonú kínai gyártóval fog össze az Audi

Fotó: Audi MediaCenter

A kínai állam tulajdonában lévő SAIC közlése szerint az Audival elektromos járművek közös fejlesztéséről egyezett meg, annak érdekében, hogy kölcsönösen javíthassák versenypozíciójukat a világ legnagyobb autópiacán. A megállapodás révén a négykarikás német prémiumautó-gyártó helyettesítheti a házon belül fejlesztett, de késve érkező új villanyautó-platformot.

A mostani bejelentés előzménye, hogy az Audi tárgyalásokba kezdett az MG Motort is birtokló SAIC-kal annak érdekében, hogy használhasson egy elektromos járművekhez tervezett padlólemezt.

A prémium szegmens egyik vezető márkájától váratlan lépés hátterében az áll, hogy a Volkswagen Csoport következő generációs villanyautós platformja, a Scalable Systems Platform (SSP) csak a tervezettnél később fog elkészülni, így a konszern márkáinak, legalábbis bizonyos esetekben más alternatívák után kell nézniük jövőbeli modelljeik fejlesztésekor.

Együtt a sikerért

A SAIC mostani közleménye szerint ő és német partnere egyetértenek abban, hogy radikális változások mennek végbe a kínai autópiacon, ezért „együttesen fogunk dolgozni egy stratégiai megközelítésen, mely garantálja a sikerünket a jövőben.”

Az Audi a Kínában értékesített elektromos autóihoz tervezi felhasználni a SAIC platformját, ami az utóbbi vállalatcsoporthoz tartozó IM Motors egy-egy szedán és SUV modellje alatt található meg. Az Autocar által idézett adatok szerint a 800 voltos elektromos rendszerrel bíró padlólemezre 2800-3200 milliméter közti tengelytávval rendelkező autók építhetőek.

A szoftverek okolhatóak a csúszásért

A VW konszern terveiben meghatározó SSP platform a szoftverek területén mutatkozó problémák miatt szenved késedelmet. A gondok egy jó része a VW által készített E3 2.0 operációs rendszerhez kötődik, mely az SSP architektúra kulcsfontosságú építőkövének ígérkezik.

A platform a Trinity kódnév alatt futó elektromos zászlóshajóval mutatkozna be, az eredeti tervek szerint 2026-ban, a mostani állás szerint azonban várhatóan 2029-ig csúszik a modell, vele együtt a padlólemez debütálása.

A szoftverfejlesztés lassúsága nemrég arra késztette a Volkswagent, hogy a korábbi vezetője, Herbert Diess ideje alatt felállított szoftverfejlesztő cége, a Cariad restrukturálását jelentse be, ami vezetőségi változásokat is magába foglal.

Maga az Audi szintén nyomás alatt áll elégtelen kínai teljesítménye miatt, ami ahhoz vezetett, hogy felmentették posztjából vezérigazgatóját, Markus Duesmannt.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink