![Túl agresszív volt a Northvolt terjeszkedése, most isszák meg a levét](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1151318/Northvolt_2024-07-03-114810_kghw_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Túl agresszív volt a Northvolt terjeszkedése, most isszák meg a levét](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1151318/Northvolt_2024-07-03-114810_kghw_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Gyártók Jövőre jöhet a Toyota önvezető e-autója
Fotó: Toyota
A Toyota a Tesla Full Self-Driving (teljes önvezetés) modelljéhez hasonló, fejlett autonóm vezetési rendszerrel felszerelt első elektromos autómodell bevezetését tervezi jövőre a kínai piacon.
Az állami tulajdonú GAC Group és a Toyota vegyesvállalat (GAC Toyota) célja a japán autógyártó piaci részesedésének visszaállítása Kínában azáltal, hogy felzárkózik a kínai riválisokhoz a hibridek, akkumulátorok és intelligens járművek technológiáiban.
A GAC Toyota közölte, hogy jövőre piacra dobja a Bozhi 3X SUV-t, mint az első modellt, amelyet felszerelnek a rendszerrel, amely fejlett vezetéstámogatást tesz lehetővé a parkoláshoz és a navigációhoz az autópályákon és a városi forgalomban. Ezzel biztosítaná vezető szerepét az autonóm vezetési technológia kínálatában az összes külföldi márka között Kínában.
A GAC Toyota a rendszert a Momenta Global nevű startup céggel közösen fejleszti, amely autonóm vezetési szoftvereket fejleszt az autógyártók, köztük a Mercedes-Benz számára. Emellett a Huawei-jel is együttműködik, hogy az operációs szoftverét használhassa. Az autógyártó azt is elárulta, hogy 2026 és 2027 folyamán egy vas-foszfát-lítium akkumulátort fog bevezetni, amely 40 százalékkal csökkentheti a gyártási költségeket – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink