Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jelentős részt szerezne a Renault-ban a Geely
Források szerint a kínai Geely és egy olajipari csoport a Renault fosszilis üzemanyaggal működő motorokat gyártó egységébe való belépésről folytat tárgyalásokat. A partnerség kulcsfontosságú lenne a Renault anyagi helyzetének javításában.
A francia autógyártó várhatóan idén ősszel mutatja be a két különálló egységének létrehozására vonatkozó terveit. Az „Ampère” és a „Horse” nevekre hallgató divíziók létrehozásának célja, hogy a Renault elválassza a belső égésű motorok gyártását az e-autókra fókuszáló tevékenységeitől.
A franciaországi székhelyű, e-autókra szakosodott Ampère részlegében továbbra is többségi tulajdonos kíván maradni a Renault, a külföldi székhelyű Horse belső égésű motorokkal foglalkozó üzletágában azonban csak kisebbségi részesedést tartana meg, ám jelentős befolyás megőrzése mellett.
A francia autógyártóhoz közelálló két forrás szerint a Renault 40 százalékos részesedéssel rendelkezne a fosszilis üzemanyaggal működő motorokkal foglalkozó egységében, míg a Geely szintén 40 százalékot, egy olajipari vállalat pedig a fennmaradó 20 százalékot birtokolná. A terv azonban még nincs véglegesítve, „és más lehetőségek is kínálkoznak a gyártópartnerek számára” - mondta az egyik forrás.
Bizonytalan szövetséges
A Nissan a Renault szövetségi partnereként az utóbbi javaslata ellenére sem tervezi, hogy részesedést szerezzen a belső égésű motorokkal foglalkozó egységben – nyilatkozták az informátorok a Reutersnek. Ez újabb jele annak, hogy a partnerek stratégiája továbbra is eltér egymástól.
A szövetség hosszú távú jövője a korábbi főnök, Carlos Ghosn 2018-as bukása óta bizonytalan. Éppen ezért a Renault a pénzügyi helyzetének javítása érdekében végrehajtott drasztikus szerkezetátalakítás részeként a közelmúltban megerősítette együttműködését a Nissannal és a Mitsubishivel.
Ígéretes együttműködések
A Renault Geely-vel való partnersége nem teljesen újkeletű, hiszen májusban a francia autógyártó már eladta dél-koreai leányvállalatának 34 százalékát a kínai félnek. Jövőbeni terveik szerint pedig a Renault a Geely-vel közösen fogja fejleszteni a puszani üzemében gyártott hibrid járműveket is.
A szövetség új fejezete pedig hozzájárulna a dízel- és benzinmotorok költségeinek megosztásához. Ennek következtében a Renault újabb források felszabadulásában reménykedhetne, amelynek következtében újabb összegeket fektethetne az elektromos modellekbe, és úttörő technológiákba.
Egy olajipari vállalat részvétele pedig segítené a zöld hidrogén és a hidrogén üzemanyagcellás autók életképessé tételéhez szükséges infrastruktúra fejlesztését is - tette hozzá az egyik forrás. A hidrogén „zöld” kategóriába tartozik, ha megújuló energiával állítják elő, és kulcsfontosságúnak tekintik az ipar dekarbonizációjának elősegítésében.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!