Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
India a Renault-Nissan célkeresztjében
A Renault és a Nissan szövetségük megreformálásának részeként közösen próbálna nagyobb részt kihasítani az indiai újautó-piacból – osztották meg bennfentesek, akik több részletet is elárultak egy közös alapokon nyugvó modellpaletta kialakításáról.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt a Renault-Nissan jövőjéről a napokban született megállapodás. A partnerek nagy vonalakban ismertették a szövetség jövőjéről alkotott elképzeléseiket, amiről további részleteket február 6-án fognak közölni.
A már hivatalos tervek között szerepel az egyenlő, 15-15 százalékos kereszttulajdoni viszony kialakítása is, ahogy közös projektek indítása is, többek között Indiában, mely a világ leggyorsabban növekvő, egyúttal harmadik legnagyobbá előlépett újautó-piaca.
Ügyhöz közeli források szerint az indiai projektekben a vezetőszerepet a Nissan fogja vállalni. A partnerek 2025-től kezdve több modellt is piacra dobnának, köztük a Dacia Dustert is, melyet Renault és Nissan emblémával is értékesítenének. Ez egyben a visszatérést is jelentené ahhoz a stratégiához, ami a modellek egyidejűleg több emblémával forgalmazását jelenti.
A Reuters hírügynökségnek nyilatkozók szerint a járművek ilyen módon megosztása a költségcsökkentést és a gyártókapacitások kihasználtságának fokozását is szolgálná.
Több modellel mélyülhet a kooperáció
A Duster mellett a Renault Triber egy másik olyan típus lehet, amit Nissan márkajelzéssel is forgalmazni fognak Indiában. A hétüléses Triber egyike azon modelleknek, melyeket a Renault Indiában gyárt a helyi piacra.
Egy további közös, Dusterhez hasonló méretű modelleket befogadni képes platform indiai bevezetése szintén a tervekben szerepel a bennfentesek elmondása szerint. A Renault és a Nissan már jelenleg is közösen használnak egy padlólemezt az indiai kisautóikhoz.
A kettő gyártó indiai együttműködése jelenleg egy-egy gyártóüzem és fejlesztőközpont közös birtoklását is magéba foglalja. Előbbi létesítményben évente akár 500 ezer autó is készülhetne, kapacitásának azonban csak mintegy harmada van kihasználva. Az üzem 70 százalékban a Nissan tulajdonát képezi, míg a fejlesztőközpontban a Renault rendelkezik nagyobb tulajdonrésszel.
Készek kockáztatni
A Renault-Nissan az indai újautó-piac mindössze 3 százalékát uralja. Az eladások nagyobbik részéért a Renault felelős, mely tavaly 87 ezer járművet értékesített Indiában, a Nissan mindössze 35 ezer járművön adott túl.
Érthető, hogy a növekedés érdekében a partnerek miért próbálkoznak meg a modellek több márkanéven forgalmazásával, annak ellenére, hogy az magában hordozza az eladások kannibalizálásának esélyét. Korábban részben pont emiatt vetették el a koncepciót, ami azonban jól bevált a Toyotának és partnerének, a Suzukinak.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!