Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így fejleszti a villanymotorokat a VW
Az akkumulátor és az elektromos meghajtás mellett a Volkswagen Group Technology most már az impulzus átalakítót és magát a hőmenedzsmentet is maga fejleszti az elektromos meghajtáshoz. A többi komponenshez hasonlóan a VW fejlesztői itt is a moduláris rendszer mellett döntöttek.
Az első „Volkswagen által tervezett” impulzus átalakítóhoz a mérnökök „ezt a központi alkatrészt a hardver és a szoftver tekintetében a nulláról tervezték újra” - olvasható a Volkswagen sajtóközleményében. A moduláris felépítés elvének köszönhetően a jövőben a belépő szintű motoroktól az ötszáz kilowattos és ennél nagyobb teljesítményű sportkocsikig a teljes paletta megvalósítható.
Az impulzus átalakítók az elektromos hajtásrendszer kulcsfontosságú elemei. Ezekben az alkatrészekben az akkumulátorból származó egyenáramot háromfázisú árammá alakítják az elektromotorok számára, így a teljes hajtási energia áthalad az alkatrészeken. Az impulzusváltók alapvető fontosságúak a meghajtás megbízhatósága, biztonsága és hatékonysága szempontjából a gyorsítás és a rekuperáció során. Ha az impulzus átalakító nem működik hatékonyan, hasznos hőenergia veszik el. Mivel ezt a hőt el kell vezetni, megnő a hűtési igény - és ezzel együtt a hűtőrendszer energiafogyasztása is.
A technológiát jelenleg fejlesztik sorozatgyártásra, és a következő MEB-generációval is kompatibilis lesz. Mivel az Scalable Systems Platform bevezetése a VW zászlóshajójában, a Trinityben valószínűleg legalább két évvel későbbre, 2026-ra tolódik (más jelentések még 2030-ról is beszélnek), a Volkswagennek szüksége van egy olyan műszaki felületre, amelyre a következő években új modelleket és a meglévő modellek ráncfelvarrásait lehet építeni. Ezért a MEB-et átdolgozzák, hogy rövidebb töltési idővel, nagyobb hatótávolsággal és az automatizált vezetési funkciók „jelentős ugrásával” MEB+ legyen belőle.
A Volkswagen elmondása szerint teljesen új hőkezelési megoldásokon dolgoznak. Ahol ma egyedi modulok sokaságát és hosszú tömlőcsatlakozásokat alkalmaznak, ott a jövőben egy nagyon kompakt, integrált hőtechnikai modul veszi át a helyét. Ez vezérli a teljes klímaberendezést, beleértve a nagyfeszültségű akkumulátort is, és így nagyban befolyásolja a jármű hatótávolságát és gyorstöltési képességét.
A Teslára alapoznak?
A belső égésű motorok világában a különböző hűtési és klímaberendezések még el voltak választva egymástól. Mivel egy elektromos autóban a hűtési igényeket és a meglévő felesleges hő további felhasználását sokkal hatékonyabban kell kezelni, az integrált rendszerek kézenfekvő választásnak számítanak. A Tesla is a magasan integrált hőkezelésre támaszkodik, saját, speciálisan kifejlesztett hardverrel.
A Volkswagen szerint az új, mindent egybefogó modul „lényegesen könnyebb, ellenállóbb és hatékonyabb” lesz, mint a mai rendszerek. A vállalat ennél konkrétabbat egyelőre nem árult el - így a fejlesztés pontos részletei nem ismertek, jegyzi meg az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!