Gyártók Felpörgetné az elektromos átállást Olaszország

Felpörgetné az elektromos átállást Olaszország

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.01 16:23

Felpörgetné az elektromos átállást Olaszország

Fotó: Stellantis

Az olasz kormány pénzszórással segítené az elektromos autókra való átállást, amitől egyben az autóipar fellendülését is várják.

Olaszország 950 millió eurónyi támogatási programot jelentett be, ezzel segítve az olaszokat abban, hogy a belső égésű helyett inkább az elektromos autókat vegyék – írja a Reuters az olasz ipari minisztériumra hivatkozva. Természetesen ez nagyban hozzájárulna az autóipar fellendüléséhez, amire Olaszországban jelenleg nagy szüksége lenne.

Mennyi támogatásra számíthatnak?

Róma a legalacsonyabb keresetűek számára 13.750 eurónyi támogatást nyújt, amivel lehetővé teszi egy új, teljesen elektromos jármű megvételét, melynek ára (ÁFA nélkül) legfeljebb 35 ezer euró. Egy 45 ezer eurós plug-in hibrid esetében a támogatás összege akár 10 ezer euró is lehet.

A támogatási program részét képezi egy meglévő régi, belső égésű motoros autó beszámítása is. A korszerűbb belső égésű autók után is jár a támogatás, de ott alacsonyabb összeggel kell számolni. Ez a támogatás egy szélesebb és több évre szóló, több mint 8 milliárd eurós programnak a része, amelyet az olasz kormány 2022-ben jelentett be, hogy ezzel támogassa az autóipart. A Stellantis Italy vállalati ügyekért felelős vezetője szerint ez a program nagyban hozzájárul majd ahhoz, hogy segítse Olaszország lemaradását az elektromos autókra való átállásban.

Olasz kormány vs. Stellantis

Az új támogatási rendszer az olasz jobboldali kormány, illetve a Fiat-tulajdonos Stellantis közötti viharos kapcsolatban született meg. Giorgia Meloni miniszterelnök a múlt héten ugyanis még azt nyilatkozta, hogy a Stellantis időnként a nemzeti érdekek ellen cselekedett. Ezzel párhuzamosan a Stellantis pedig már korábban is kérte az e-autók után járó támogatás növelését.

Davide Mele, a Stellantis Italy vállalati ügyekért felelős vezetője szerint a program segíteni fog Olaszországnak abban, hogy javítsa lemaradó pozícióját az elektromos autókra való átállásban, és támogassa a hazai autóipart.

„A fogyasztói kereslet alapján gyártjuk az autókat. Ezért is alapvető fontosságú, hogy megfizethető áron kínáljuk a keresletet” – tette hozzá.

Az olasz kormány és a Stellantis nyár óta tárgyal a termelés fellendítésére irányuló hosszú távú tervről, amely magában foglalja a Stellantis éves termelésének egymillió járműre növelését az országban. Ez a szám 2023-ban körülbelül 750 ezer volt.

A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares a múlt héten azt nyilatkozta, hogy Olaszország más nagy európai országokhoz viszonyítva kevesebbet költ az elektromos járművek fejlesztésének támogatására, és ez a hozzáállás visszafogja a termelést. Noha Meloni olasz miniszterelnök januárban viszont éppen a Stellantis-t vádolta azzal, hogy leépíti az olasz autógyártást, Matteo Salvini közlekedési miniszter, miniszterelnök-helyettes tavaly pedig egyenesen értelmetlennek tartotta az e-autók erőltetését.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink