Gyártók Keményen kritizálta a Stellantis-t Olaszország

Keményen kritizálta a Stellantis-t Olaszország

autopro.hu/V.M. | 2024.01.26 12:20

Keményen kritizálta a Stellantis-t Olaszország

Fotó: Stellantis

Giorgia Meloni olasz miniszterelnök kemény kritikát fogalmazott meg a Stellantis-szal szemben, azzal vádolva azt, hogy leépíti olaszországi termelését, egyúttal a konszernt létrehozó 2021-es egyebolvadást egy Olaszországot gyengítő fejleménynek minősítette.

Olaszország egyik legnagyobb magánszektorbeli foglalkoztatójaként a Fiat, majd utódjai, a Fiat Chrysler, illetve a francia PSA-val összeolvadás által megszületett Stellantis visszatérően az olasz politikai vezetés figyelmébe kerül, azonban a mostanihoz hasonló éles kritika közel sem mindennapos.

Meloni az olasz parlament előtt mondott beszédében felidézte a kormány azon célját, hogy évente egymillió gépkocsit gyártsanak Olaszországban, ahol 2022-ben kevesebb mint 700 ezerre csökkent a termelés a 2017-es egymillióról.

„Ha a nemzetközi piacon olasz ékszerként hirdetett autókat akarnak eladni, akkor azokat az autókat Olaszországban kell gyártani” – mondta Meloni immáron a Stellantis-t kritizálva, hozzátéve, hogy az általa francia hatalomátvételnek nevezett 2021-es egybeolvadás óta a konszern 7000 olasz állást szüntetett meg.

Hamar jött a válasz

A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares visszautasította a miniszterelnök vádjait. „Több mint 40 ezer dolgozónk van Olaszországban. Rendkívül tehetségesek, és nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a vállalatot a politikusok által meghatározott új realitáshoz adaptálják” – mondta.

A Stellantis továbbá emlékeztetett, hogy 2023-ban az olaszországi termelését közel 10 százalékkal 752 ezer járműre növelte, melyek kétharmadát exportálta, javítva az olasz kereskedelmi mérleget. Az autógyártó továbbá kiemelte, hogy az elmúlt években több milliárd eurót fektetett be Olaszországban.

Árnyaltabban látja ugyanakkor a helyzetet Franceso Zirpoli autóipari szakértő. A The Detroit News cikkében rámutatott, hogy két évtizede még évente kétmillió autót gyártottak Olaszországban, ami a PSA és a Fiat Chrysler közeledésével csak veszített technológiai szerepéből Párizs javára, megnyitva az utat a termelés könnyebb áttelepítése előtt.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink