Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Nagy dobásra készül ismét a CATL
2024.05.07 10:19Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fellélegezhetnek a gyártók – nem kell több millió autójukat visszahívniuk
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) bejelentette, hogy az autógyártóknak nem kell ismételten több millió USA-ban közlekedő autójukat visszahívniuk, hogy kicseréljenek bennük további 56 millió légzsákot működtető gázgenerátort.
A hatósági vizsgálatok alapján a szóban forgó egységek nem jelentenek veszélyt. 2016-ban az NHTSA mintegy 40 millió gázgenerátor cseréjét rendelte el, valamint közölte, hogy 2019 végéig megvizsgálja, hogy szükséges-e másik 56 millió, nedvességmegkötő vegyülettel ellátott darab kicserélése.
Az NHTSA azt is közölte, hogy egy, a Takata légzsákok tesztelésére felállított csapata folyamatosan figyelemmel fogja kísérni a légzsákok állapotát. David Kelly, a csapat vezetője az eddigi vizsgálatokról elárulta, hogy a harmincévnyi élettartamot szimuláló tesztek alatt egyik gázgenerátor típus esetében sem figyeltek meg veszélyes állapotromlást, kivéve azokat, melyeket a legzordabb körülményeknek tettek ki.
A Volkswagen és a Nissan nem kockáztat
Az NHTSA döntése megnyugtató lehet sok vállalat számára, mivel a csere jelentős költségekkel járna. Ennek ellenére a Volkswagen biztosra akar menni, és az USA-ban 2020 végétől 370 ezer járművét hívja vissza. Hasonló a helyzet a Nissan esetében is, a japán autógyártó ugyanis már a vizsgálatok eredményének megismerése előtt visszahívásról határozott.
Az új gázgenerátorok beszerelésével járó költségeket jól mutatja a GM példája. A vállalat jelenleg azt szeretné elérni a közlekedésbiztonsági hivatalnál, hogy ne kelljen a cserét elvégeznie 6 milliónál is több járművén. Mint ahogy az a Reuters cikkéből kiderül, az 1,2 milliárd dollárjába kerülne a gyártónak.
A történelem legnagyobb visszahívása
A korábban visszahívott légzsákok gázgenerátorában lévő gázfejlesztő anyag instabillá válhat, ha hosszú időn át van kitéve magas hőmérsékletnek és magas páratartalmú levegőnek. Ennek következtében a légzsákok a tervezettnél nagyobb erővel, illetve repeszképződés mellett fújódhatnak fel. Eddig összesen huszonöt halálesetet, valamint több mint háromszáz sérülést tulajdonítanak a Takata légzsákok hibás működésének
Csak az Egyesült Államokban 60 millió, világszerte pedig már 100 milliónál is több gázgenerátort hívott vissza összesen tizenkilenc autógyártó a történelem eddigi legnagyobb járműbiztonsági visszahívásának keretében.
A Takata még 2017 júniusában kért csődvédelmet, miután beismerte bűnösségét, véget vetve az ellene folyó amerikai eljárásnak. A detroiti ügyészség a Takata három magas rangú, japán állampolgárságú tisztségviselőjét gyanúsította meg azzal, hogy meghamisították a teszteredményeket annak a céljával, hogy elfedjék a gázgenerátorok hibáit. Az érintettek végül soha nem jelentek meg a bíróság előtt.