Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fagyos körülmények között vizsgázott a BMW iX1
Teljesítette téli tesztjeit a tisztán elektromos BMW iX1 a gyártó svédországi központjában. A fejlesztés ezzel az utolsó fázisba lépett, hamarosan érkezhet az utakra az új modell. A hivatalos bemutató 2022 őszén várható, és összkerékhajtású változatra is lehet számítani.
A svédországi Arjeplog városában végrehajtott teszteken szerepelt az új X1-es BMW belső égésű motorral hajtott változata és a plug-in hibrid variáns is. A tesztek célja a hajtáslánc finomhangolása volt. Az iX1 elektromos motorjait, nagyfeszültségű akkumulátorát és vezérlőelektronikáját, valamint a töltési folyamatot is megvizsgálták extrém hideg körülmények között.
Az iX1 a gyártó információi szerint összkerékhajtással is elérhető lesz. A fejlett cellatechnológiának és a fűtésnek köszönhetően az akkumulátort intelligens termikusmenedzsment-rendszerrel tudták ellátni, hogy minden helyzetben optimális legyen a teljesítményleadás, rövid legyen a töltési idő és nagyobb hatótáv legyen elérhető. A rendszer olajozott működését ki kellett próbálni fagyos körülmények között is.
Az iX1 közvetlenül a hagyományos X1 piacra kerülése után érkezik majd, várhatóan 2022 őszén. A BMW szerint a jelenlegi fejlesztési fázisban 413 és 438 kilométeres hatótáv érhető el a WLTP mérési ciklus szerint, amely 17,3 és 18,4 kilowatt/100 kilométeres áramfogyasztás mellett értendő. Az akkumulátorról nem adott információkat a BMW.
Kisebb, új BMW-k már – a hagyományoktól eltérően – elsőkerékhajtású platformra épülnek, ilyen az új X1 és iX1 is. Ezeket, és a szintén a FAAR architektúrára épülő Mini Countryman-t is a BMW lipcsei gyárában készítik majd, és utóbbiból is várható tisztán elektromos változat — olvasható az electrive.com-on.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!