Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezért süllyedt el a Volkswagen zászlóshajója?
Bár a német gyártó a luxusautók közé szánta, a Phaeton nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Sokak szerint ennek az autó emblémája az oka, ám az utolsó döfést a dízelbotrány adta a típusnak.
Egy autógyártó konszern nagy mérete nem csupán előnyökkel jár: gyakran még a legnagyobb körültekintéssel végzett termékpozicionálás ellenére is előfordul, hogy a márkák azonos piaci szegmenst céloznak meg autóikkal. Hasonló, nem kívánt házon belüli verseny léphetett fel a VW-nél is. Talán ez az elsődleges oka, hogy a gyártó még tavaly év végén úgy döntött, 2016 márciusának utolsó napjaiban leállítja a Phaeton gyártását.
A németek a Phaetont igazi luxusautónak álmodták meg: a részben kézzel készített típus azonban nem csak a hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt tűzte ki ellenfeléül, hanem velük együtt a házon belüli Audi A8-ast is, így a testvérmárkák között verseny indult ugyanazokért a fogyasztókért. Ám nem ez az egyetlen gond a Phaetonnal: az Automobilwoche szerint a konszern több alkalmazottja is úgy véli, hiba volt, hogy az autó a Volkswagen márka emblémáját viselte.
Március végén leáll a gyártás |
Sokan úgy vélik, ha a modell például az Audi karikáit kapta volna, nagyobb népszerűséget szerzett volna magának a piacon. A véleményt osztók szerint bár az autó minőségére nem lehet panasz, a Volkswagen modellpalettájába nem illik bele egy ilyen luxustermék.
A gyártó szerint a Phaeton, melyet átlagon felüli értékvesztése sem tett vonzóvá, sosem hozott igazán sok pénzt a konyhára. Gyártása azért volt mégis viszonylag fenntartható, mivel a gyártósorok értékét már korábban leírták, így különösebb értékcsökkenési költségek nem terhelték a modell előállítását. A dízelbotrányba keveredett gyártó azonban nem engedhette meg magának, hogy egy kiemelkedő profitot nem hozó típus termelését folytassa.
A minőséggel nem volt gond |
A modell gyártása, melyből a drezdai gyár összesen 84 ezer példányt készített, a következő hetekben leáll. Bár nem a Phaeton a Volkswagen legsikeresebb terméke, a modell tapasztalatai a jövőben előnyt jelenthetnek a németeknek: a tervek szerint Drezdában a modell alapjaira épülő elektromos meghajtású személykocsi gyártása veszi majd kezdetét. Nem lehetetlen, hogy a Phaeton mégiscsak a márka zászlóshajójaként tér vissza – immár hangtalanul.