Gyártók Ezekkel az autókkal érdemes egy korszakot lezárni

Ezekkel az autókkal érdemes egy korszakot lezárni

autopro.hu/F.M. | 2023.02.28 04:23

Ezekkel az autókkal érdemes egy korszakot lezárni

Fotó: Toyota Europe Newsroom

Jelen állás szerint az EU 2035-ig kivérezteti a belső égésű motorok piacát, sok gyártó pedig már hamarabb leáll az ilyen erőforrások gyártásával. Időben kell lépnie annak, aki nem szeretne elektromos autóval közlekedni 2035 után, ehhez adunk pár tippet!

Az Európai Unió döntése szerint 2035-től új belső égésű motorral szerelt autókat már nem lehet piacra dobni (igaz, vannak, akik még most is küzdenek a döntés ellen), de sok modell már korábban elvérezhet a szabályozások miatt. Továbbá a törvényi előírások nagy hatással lesznek a belső égésű járművekbe való befektetésekre is, tehát sok potenciális dízel, benzines vagy hibrid számára 2035-nél hamarabb jön el a vég.

Még van hátra néhány év a drasztikus váltásig, így nem is adódhat rá jobb alkalom, hogy beszerezzük az általunk preferált osztály legjobb modelljét. A Focus listája alapján a következőkben pillantást vethetünk a legjobb választási lehetőségekre a belső égésű motorral szerelt kis és kompakt autók kategóriájában.

Toyota Yaris

A Focus egyenesen fáradtnak és unalmasnak nevezi az alapkivitelű Toyota Yaris-t, ugyanakkor a GR változatot a lehető legjobb vételnek tartja a cikk. A gigantikus különbség az alap Yaris-hoz képest nemcsak a Toyota és a finn rallycsapat szakértelmének köszönhető, hanem annak a technológiai színvonalnak is, amelyet a fejlesztők a kategóriába hoztak. A Yaris GA-B platformja további hátsó tengely alkatrészeket kapott a nagyobb GA-C padlólemezből, amelyre olyan modellek épülnek, mint a Corolla és a C-HR. A GR Yaris-t egy 1,6 literes háromhengeres turbó hajtja, amely kielégítő vezetési élményt nyújt: 261 lóerő teljesítményt és 360 newtonméter maximális nyomatékot ad le 3000-es fordulatszámon, ami a hanggenerátor enyhe megtámogatásával még lenyűgözőbbnek tűnik, mint egyébként.

Akinek nincs szüksége ekkora erőre, beszerezheti a Yaris 72 vagy 125 lóerős kis benzines változatát is, vagy akár a hibrid variánst 116 lóerővel. A kis japán csoda fogyasztása egyébként négy liter környékén alakul 100 kilométeren.

Honda Jazz

A Jazz mindig is a legnagyobb kisautók közé tartozott a kiváló helykihasználtságának köszönhetően. Egy nagy csomagtér, sok praktikus tároló rekesz és a betonbiztos technikai felszereltség takarékos motorral teszi a japán modellt tuti tippé.

A „varázs ülésekkel” a jármű belső tere változatos. A Jazz így tökéletes választás kis családok és idősek számára. A japán gyártású négykerekűt egy 109 lóerős négyhengeres benzinmotor hajtja, hibrid kiegészítéssel. Nem túl temperamentumos ugyan, de mind a fenntartása, mind a karbantartása megtérülő befektetés.

Ford Fiesta

Egy újabb komoly modell, sajnos utolsó napjaiban: a Ford Fiesta ST. A Ford Fiesta ezen a nyáron ünnepli piacra kerülésének 47. évfordulóját, ami egyben az utolsó lesz. Az ST a legmagasabb teljesítményt jelöli a modellnél, ami 147 kilowattot, vagyis 200 lóerőt jelent. Csak egy 1,5 literes dízelmotor, a kisautó mégis rengeteg öröm forrása lehet kiváló futóművével és a motorhangjával.

Az átlagos fogyasztás 100 kilométeren hat liter környékére esik, ami még sportosabb közlekedési hangulatban se üt nagyobb lyukat a családi kassza tartalmán. Aki persze még takarékosabb akar lenni, választhat a 75 és 125 lóerő közötti benzines modellek közül is.

Volkswagen Golf

A Volkswagen Golfnak már elektromos változatát is láthattuk, ugyanakkor logikusan még mindig létezik benzines és dízel variáns belőle is 110 és 200 lóerő között. Tegyük a szívünkre a kezünket: ha már Golf, akkor GTI. A standard verzió az EA 288-as négyhengeres benzinmotor 245 lóerő teljesítménnyel is tökéletes választás a belső égésű motorok kedvelőinek. Ezen paraméterekkel az 1460 kilogramm tömegű Volkswagen Golf GTI 6,3 másodperc alatt gyorsul százra és meg sem áll 250 kilométer per óráig.

A GTI viszont több mint egy erősebb motor. McPherson első tengelye merevebb lengőkar csapágyakkal és a megfelelő lengéscsillapítókkal tökéletes egy sportos kompakthoz. Ehhez jön az elektromosan szabályozott első differenciálzár és az ismert XDS Plus, ami fékerőszabályozással gondoskodik a dinamikus közlekedésről. A McPherson többlengőkaros hátsó tengelyen a lengőkar csapágyat, valamint a rugókat és a segédrugókat újrakalibrálták, ezenkívül mindkét tengelyen magasabb a rugóerő. Leegyszerűsítve: aki igazi vezetési élményt szeretne kellemes duruzsolással, az a GTI-vel nem tesz rossz lóra (pontosabban lovakra).

Kia Ceed Sportswagon

A koreaiak termékei híresek és sikeresek az elektromobilitás terén, és már nekik se lesz sokáig belső égésű termékük, pedig jó minőséget kínáltak, jó áron. A 2021-es kiadású kompakt jármű és egyben Golf-rivális Kia Ceed kombi nem csak optikailag, de gyakorlati keretek közt is letett valamit az asztalra.

A gyakorlati használatban a dízel variáns bizonyult a legtakarékosabbnak egyenletes futása és nyomatékleadása mellett. Így nem csak a sokat vezetők számára válik érdekessé.

A turbós benzines variáns kissé túlterhelt, míg a legtöbb erőt a plug-in hibrid verzió kínálja. A Kia így magasra tette a lécet. Különösen a legutóbbi arculatváltást követően lépett szintet a belső tér letisztult kialakítása és a modern infotainment rendszer.

Mazda 3

2019 óta járja az utakat a mostani Mazda 3, és főleg azzal, ami a motortérben van állított fel komoly mércét. A kompakt japán autót nem turbómotor hajtja, hanem egy kifinomult, kétliteres benzinmotor egy mikrohibrid modullal megtámogatva.

A japán OEM motorjai épp olyan nyugodtak, mint gazdaságosak, a kidolgozottság komoly értéket képvisel, a beltéri dizájn pedig a képernyőről és a gombrengetegről való lemondással különbözteti meg önmagát a mindennapi megoldásoktól.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink