Elemzések Nem engedik el a belső égésű motorokat az olaszok

Nem engedik el a belső égésű motorokat az olaszok

autopro.hu/P.B. | 2023.02.27 15:16

Nem engedik el a belső égésű motorokat az olaszok

Fotó: Pixabay

Az olasz kormány nem akar beletörődni az EU szigorú szabályaiba, és meggátolná a belső égésű motorral szerelt új autók forgalomba helyezésének 2035-től esedékes tiltását. A cél érdekében az olaszok összefognák a három legnagyobb európai autópiacot.

Hirdetés

Adolfo Urso olasz ipari miniszter a hétvégén jelentette be, hogy Olaszország a franciákkal és a németekkel együtt gyakorolna nyomást az EU döntéshozóira annak érdekében, hogy ne tiltsák be a belső égésű motorral szerelt új autók forgalmazását 2035-től. Giorgia Meloni olasz miniszterelnök korábban öngyilkosságnak, és Kína számára ajándéknak nevezte az EU-s döntést.

Urso elmondása szerint német kollégájával már tárgyalt a kérdésről, és március 3-án a francia ipari miniszterrel is napirendre tűzik a témát. „Európa három legnagyobb ipari országa képes lesz nyomást gyakorolni” – vélekedett Urso.

Az olaszok nem fogják elfogadni az Euro 7-et

A politikus külön említett két uniós törvénytervezetet: az Euro 7 szigorúbb kibocsátási szabályait az autókra, kisteherautókra, teherautókra és buszokra, valamint a teherautók és buszok kibocsátásának további csökkentésére vonatkozó e havi javaslatot. Azt mondta, Olaszország eltökélt abban, hogy a két törvényjavaslat jóváhagyását a következő, 2024-es európai parlamenti választásokig elhalassza, hacsak nem teljesítik Róma mérséklésre vonatkozó követeléseit.

Urso azt is jelezte, hogy Olaszország lobbizni fog az „ökológiai átmenet szakaszainak és módozatainak” szélesebb körű felülvizsgálatáért 2026-ban, amikor az Európai Bizottságnak át kell tekintenie az új autók és kisteherautók zéró károsanyag-kibocsátásának elérésére vonatkozó 2035-ös cél felé tett előrehaladást.

Matteo Salvini olasz közlekedési miniszter aggodalmát visszhangozva Urso kijelentette, hogy az EU azt kockáztatja, hogy a kikényszerített, túl gyors elektromos átállással Európa még inkább ki lesz téve a kínai erőforrásoknak, mint korábban a fosszilis anyagok esetében Oroszországnak – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink