Elemzések Luxussá teheti a mobilitást az Euro 7

Luxussá teheti a mobilitást az Euro 7

autopro.hu/P.B. | 2023.02.07 16:20

Luxussá teheti a mobilitást az Euro 7

Fotó: Pexels

Ezúttal a német közlekedési miniszter, Volker Wissing sorolt fel érveket az Euro 7 jelenlegi formájában való bevezetése ellen. A politikus munkahelyek elvesztésétől és a közlekedés megdrágulásától is tart.

Hirdetés

Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszter az Európai Bizottság Euro 7-es kibocsátási szabványra vonatkozó terveire utalva óva intett a túl szigorú szabályozástól és a munkahelyek leépítésétől. „A szabályozásnak elő kell segítenie a mobilitást, nem pedig akadályoznia” – magyarázta a liberális FDP politikusa, aki szerint a túl szigorú szabályok az elektromobilitás felfutását és számos munkahelyet is veszélyeztetnének.

„Amikor a járművek egyre drágábbak anélkül, hogy környezetbarátabbak lennének, a mobilitás luxuscikké válik” – mondja Wissing.

Ellentmondásos az új kibocsátási szabvány

Novemberben az Európai Bizottság előterjesztette a szigorúbb kibocsátási előírásokra vonatkozó javaslatait, vagyis az új Euro 7 részleteit. Az indoklás szerint a közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban, ezért az új szabványoknak tisztább járműveket kell biztosítaniuk az utakon, és jobb levegőminőséget kell biztosítaniuk a polgárok egészségének és a környezetnek a védelme érdekében. Az Euro 7 várhatóan 2035-ig az összkibocsátást 35 százalékkal, az autóbuszok és teherautók nitrogén-oxid-kibocsátását pedig több mint 50 százalékkal csökkenti majd.

„Amikor az autóipar arra figyelmeztet, hogy a szabályozás szükségtelenül drágítja a járműveket és akadályozza az e-mobilitás felgyorsulását, azt nagyon komolyan kell venni” – mondta Wissing, utalva ezzel korábbi kritikákra, melyeket az autopro.hu is idézett.

Wissing kiemelte, hogy a belső égésű motor képes zöldebb mobilitást biztosítani a szintetikus üzemanyagokkal. „Európa nem akadályozhatja meg ezt a technológiai megoldást” – fűzte hozzá.

Több tartomány is tiltakozik

Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a német nyelvben csak „Autoländer”-nek, vagyis „autós tartományok”-nak nevezett Bajorország (itt található a BMW központja), Baden-Württemberg (itt a Mercedes-Benz központja van) és Alsó-Szászország (ebben a tartományban van a Volkswagen központja) tartományok arra kérték a szövetségi kormányt, hogy ne fogadja el az Európai Bizottság Euro 7-es kibocsátási normára vonatkozó terveit. A megvalósítás esetén a három tartomány szerint jelentős hátrány érheti a német járműipart, és sok munkahelyet is veszélyeztetne a szabályozás.

Az új kibocsátási irányelvet 2025 júliusától kellene alkalmazni az újonnan regisztrált járművekre. Az Európai Parlamentnek és az uniós tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk a Bizottság javaslatait, jelenleg is folynak a tárgyalások – írja az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink