Gyártók Ezek a modellek véreztek el az NCAP töréstesztjein

Ezek a modellek véreztek el az NCAP töréstesztjein

Pardavi Mariann | 2016.06.15 06:24

Ezek a modellek véreztek el az NCAP töréstesztjein

Nemcsak a nyakunkon lévő kánikula miatt főhet jó pár mérnök feje, hanem az NCAP balesetszimulációi miatt is. Cikkünkben összeszedtük, mely modellek tervezésekor csúszott hatalmas hiba a számításokba.

A világ legolcsóbb autójaként bemutatott Tata Nano szenvedte a legcsúfosabb kudarcot. Úgy tűnik, olcsó húsnak valóban híg a leve: a pár százezer forintnak megfelelő összegért beharangozott autónál minden bizonnyal többet költenének ápolásuk fedezésére a balesetet szenvedett utasok. Egy csillag nem sok, de még csak annyit sem sikerült ugyanis szereznie a modellnek a törésteszten. A szimulált baleset adatai szerint a vezetőülésen utazó fejét, mellkasát és alsó végtagjait is halálos sérülés éri. Nem jár jobban az anyósülés utasa sem: szintén a mellkasa és a lábai vannak veszélyben, igaz, a feje karcolások nélkül ússza meg az ütközést.

A Hyundai i10-et a koreaiak népautójának szánta a gyártó, az NCAP azonban mégis óva int mindenkit a vásárlástól. Egészen kicsivel teljesítettek jobban csak biztonsági szempontból a Hyundai mérnökei ugyanis a Tatánál. Az i10 esetén csupán egy csillagot értek el a gyerekek sérüléseit figyelembe vevő kategóriában, a felnőttek azonban hasonló töréseket és zúzódásokat szenvedhetnek el, mint a Tata utasai. Legnagyobb veszélynek a sofőrt teszi ki a jármű, akinek a feje, mellkasa és lábfeje látja kárát egy esetleges valós ütközésnek.

A szégyenlista sereghajtói éppen csak hajszálnyival értek el jobb eredményt a Tata és Hyundai modelljeinél. Az NCAP szervezet töréstesztbábu-családjának felnőtt és gyerek tagja szintén ripityára tört, amikor a Ford Figóval, a Suzuki Maruti Altóval, a Suzuki Maruti Ecóval, a Datsun Góval, Reanult Kwiddel és a Mahindra Scorpióval mentek falnak. Legfeljebb két csillagra futotta az értékelésnél, ami a valós életben a legjobb esetben is súlyos és életveszélyes sérüléseket jelent.

Kiemelt Partnereink