Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nagy dobásra készül ismét a CATL
2024.05.07 10:19Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Fából készült szélturbina lapátjait telepítették Németországban
2024.05.07 07:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elviheti Európából egy fontos modellje gyártását az Audi
Az új vezetés alatt az Audinak egy hatékonyan működő, gazdaságos gyártónak kell lennie. Gernot Döllner strukturális átalakításokat tervez a vállalaton belül, ennek egyik eleme lehet a Q8 e-tron gyártásának elköltöztetése Brüsszelből.
Gernot Döllner 2023 őszén vette át az Audi vezetését, miután a Volkswagen Csoport felügyelőbizottsága felmentette elődjét, Markus Duesmannt. Döllner strukturális változásokba kezd, a célja, hogy a vállalat hatékonyan, még inkább lean szellemben működjön, valamint legyen szoftverközpontú. A változások egészen odáig is elérhetnek, hogy melyik modellt melyik gyárban szerelje össze az Audi.
Az érintett modell a Q8 e-tron, az e-tron quattro utódja, az Audi egyik első komolyabb elektromos modellje. A típus 2022-ben kapott ráncfelvarrást, azóta hívják Q8-nak. Gyártása 2026-ig biztosított Brüsszelben, de már a PPE-platformra érkező utódot is bejelentették. Az előzetes tervek szerint az is a belga fővárosban készült volna, ám ebben most változás jöhet.
Nem érdemes Európában gyártani?
Úgy tűnik, az Audi vagy nem bízik abban, hogy a Q8 e-tron utódjának gyártásával teljesen ki lesz használva a brüsszeli gyár, vagy az üzemben történő gyártás költsége túl magas, és emiatt a külföldi gyártás olcsóbb lenne. Az Automobilwoche értesülései szerint belső viták folynak a Q8 e-tron mexikói gyártásáról.
A pontos helyszín és a meghatározott időkeret azonban még nem végleges. Az Audi San José Chiapában található gyárában készül a Q5 (beleértve a plug-in hibridet is), ami a jelenlegi Q8 e-tronhoz hasonlóan az MLB evo moduláris rendszerre épül. A Q8 e-tron második generációja azonban a PPE-re épülne, ezért nem feltétlenül kell itt készülnie az autónak.
A pueblai VW-gyár körülbelül 60 kilométerre található az említett üzemtől. Mivel ez egy kevésbé kihasznált gyár, a Q8 utódja akár itt is készülhet a német lap információi szerint. Mexikóban az európai és az észak-amerikai piacra gyártják majd a Q8-utódot, a kínai piac számára a modell a jelentés szerint Csangcsunban fog készülni.
Nyitott kérdés
Az Audi szóvivője az ügyben kifejtette: „szorosan együttműködünk a Volkswagen Csoporttal annak érdekében, hogy optimalizáljuk az üzemelosztást globális termelési hálózatunk számára. A brüsszeli gyár későbbi modelljeiről még folynak a tárgyalások”.
Ezek alapján tehát valóban nem biztos, hogy a Q8 utódja Brüsszelben fog készülni, hiába nyilatkozta ezt korábban Duesmann. Ugyanakkor döntés még nem született az ügyben, ami nem véletlen: mivel a Q4 e-tront a jövőben valószínűleg továbbra is főként Zwickauban fogják gyártani, ezért a Q8 elköltözésével az egész brüsszeli üzem jövője is kérdésessé válhat.
Gernot Döllner 2023 őszén vette át az Audi vezetését, miután a Volkswagen Csoport felügyelőbizottsága felmentette elődjét, Markus Duesmannt. Döllner strukturális változásokba kezd, a célja, hogy a vállalat hatékonyan, még inkább lean szellemben működjön, valamint legyen szoftverközpontú. A változások egészen odáig is elérhetnek, hogy melyik modellt melyik gyárban szerelje össze az Audi.
Az érintett modell a Q8 e-tron, az e-tron quattro utódja, az Audi egyik első komolyabb elektromos modellje. A típus 2022-ben kapott ráncfelvarrást, azóta hívják Q8-nak. Gyártása 2026-ig biztosított Brüsszelben, de már a PPE-platformra érkező utódot is bejelentették. Az előzetes tervek szerint az is a belga fővárosban készült volna, ám ebben most változás jöhet.
Nem érdemes Európában gyártani?
Úgy tűnik, az Audi vagy nem bízik abban, hogy a Q8 e-tron utódjának gyártásával teljesen ki lesz használva a brüsszeli gyár, vagy az üzemben történő gyártás költsége túl magas, és emiatt a külföldi gyártás olcsóbb lenne. Az Automobilwoche értesülései szerint belső viták folynak a Q8 e-tron mexikói gyártásáról.
A pontos helyszín és a meghatározott időkeret azonban még nem végleges. Az Audi San José Chiapában található gyárában készül a Q5 (beleértve a plug-in hibridet is), ami a jelenlegi Q8 e-tronhoz hasonlóan az MLB evo moduláris rendszerre épül. A Q8 e-tron második generációja azonban a PPE-re épülne, ezért nem feltétlenül kell itt készülnie az autónak.
A pueblai VW-gyár körülbelül 60 kilométerre található az említett üzemtől. Mivel ez egy kevésbé kihasznált gyár, a Q8 utódja akár itt is készülhet a német lap információi szerint. Mexikóban az európai és az észak-amerikai piacra gyártják majd a Q8-utódot, a kínai piac számára a modell a jelentés szerint Csangcsunban fog készülni.
Nyitott kérdés
Az Audi szóvivője az ügyben kifejtette: „szorosan együttműködünk a Volkswagen Csoporttal annak érdekében, hogy optimalizáljuk az üzemelosztást globális termelési hálózatunk számára. A brüsszeli gyár későbbi modelljeiről még folynak a tárgyalások”.
Ezek alapján tehát valóban nem biztos, hogy a Q8 utódja Brüsszelben fog készülni, hiába nyilatkozta ezt korábban Duesmann. Ugyanakkor döntés még nem született az ügyben, ami nem véletlen: mivel a Q4 e-tront a jövőben valószínűleg továbbra is főként Zwickauban fogják gyártani, ezért a Q8 elköltözésével az egész brüsszeli üzem jövője is kérdésessé válhat.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!