Gyártók Első szénszálas karosszériáját tervezheti a Mazda

Első szénszálas karosszériáját tervezheti a Mazda

autopro.hu/D.Á. | 2024.02.26 12:17

Első szénszálas karosszériáját tervezheti a Mazda

Fotó: Mazda Newsroom

A kis japán gyártó szeret ott súlyt csökkenteni, ahol csak tud. A zászlóshajójának számító kis sportkocsi, az MX-5 1050 kilogrammot nyom, köszönhetően minden lehetséges gramm megspórolásának. Idővel azonban átfogó változások kellenek, és a Mazda ebbe az irányba tesz lépéseket éppen: új anyagokkal kísérletezik egy leendő új autó elkészítéséhez.

Pár napja jóváhagyták a Mazda egy benyújtott szabadalmát, amelyben részletesen leírják, hogyan készülne egy ilyen, új generációs jármű. Konkrét modellről nem beszélnek, csak annyit lehet tudni, hogy a dokumentumban négyajtós járműről van szó. Sajnos nem úgy tűnik a mellékelt ábrák alapján, hogy sportkocsiról lesz szó, inkább egy szedánról.

Érkeznek a könnyű elektromos autók?

A Mazda valószínűleg égetőnek tartja a súlycsökkentést az elektromos autók érájára rákanyarodva. Más szabadalmak a gyártó részéről megmutatják, hogy keményen dolgoznak új hibridek és tisztán elektromos autók kifejlesztésén, amelyek többet nyomnak, mint a belső égésű társaik. Ha a hajtásláncból nem lehet, a második legnagyobb tömegű egységből, a karosszériából kell súlyt lefaragni.

A szénszálé a jövő

Úgy tűnik, a japán autógyártó különösen érdeklődik az olyan szénszálas kompozitok iránt, ahol a különböző rétegek száliránya különböző irányokba néz. Ez a technológia tulajdonképpen egy izotrop anyagot hoz létre, vagyis az anyag minden irányból érkező terhelésre ugyanúgy reagál. Nem csak egyféle anyag jöhet így létre, a karosszéria egyes részeinek keresztmetszete más-más formát ölt, vagyis más szerkezete van például a tetőoszlopoknak, a gyűrődőzónáknak és a váz egyéb részeinek.

A szabdalom jogi részletei szerint a Mazda nem lesz egyedül a fejlesztés során – a dokumentumban a Nippon Steel Chemical & Material Co., Ltd. vállalat is szerepel, amelynek van tapasztalata a szénszálas kompozit szerkezetek fejlesztésében. Természetesen nem tudjuk, mikor, vagy hogy egyáltalán láthatunk-e az utakon karbonszálas Mazdát, de mindig érdekes látni, amikor egy, az autórajongókkal törődő gyártó ehhez hasonló fejlesztésbe kezd. Lehet, hogy épp amiatt fogja előnyben részesíteni a piac az elektromos Mazdákat, mert jelentősen kevesebbet nyomnak majd, mint a konkurencia termékei – számolt be az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink