Gyártók Eldöntött kérdés az Audi elektromos átállása

Eldöntött kérdés az Audi elektromos átállása

autopro.hu/P.B. | 2024.03.28 16:23

Eldöntött kérdés az Audi elektromos átállása

Fotó: Audi

Gernot Döllner 2023. szeptember 1-jén vette át az Audi vezetését. Az új vezérigazgató az „Audi Agenda” programjával a vállalatot a válsága után vissza akarja állítani a nyereség útjára - de nem ez az egyetlen oka annak, hogy az Audi márka jelentősen megváltozik a jövőben.

Hirdetés

Döllner a német Automobilwoche című lapnak adott exkluzív interjút. Ebben elmondta, hogy számára a prioritások egyértelműek: a termékstratégia élesítése, a technológiára való hangsúly-áthelyezés és elsősorban a megfelelő technológiával elért egyértelmű profil. Szintén fontos az Audi márka erősítése a globális versenyben, amiben jelenleg Kína jelenti a legnagyobb kihívást.

A vezető kiemelte, hogy az Audi nem tervez saját szoftvert, a Volkswagen Csoporthoz tartozó Cariaddal együtt dolgozik az elektronikai architektúrán. Szintén nem lehet kérdés az elektromos átállás még a piac megtorpanása ellenére sem:

„a jelenlegi külső hőmérséklet alapján sem lehet megjósolni a világ klímáját. Az átalakulás sebessége itt-ott ingadozhat, de az irány egyértelmű: mindannyian elektromos autót fogunk vezetni” – mondta Döllner, aki egyben megerősítette, hogy 2033-tól Európában és Észak-Amerikában már nem fog forgalmazni belső égésű motorral szerelt autókat az Audi.

Nincs reális kihívója az elektromos átállásnak

Arra a felvetésre, hogy mi történik akkor, ha az EU-ban és az Egyesült Államokban olyan politika légkör alakulna ki, ami nem támogatja az elektromos átállást, Döllner azt felelte, hogy nem ellenzi a technológiai nyitottságról szóló vitát.

„Ugyanakkor már régóta rendelkezünk a megfelelő jogszabályokkal a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére minden piacon. Jelenleg az elektromobilitáson kívül nincs más technológia, amely képes lenne elérni ezeket a célokat. S még ha lenne is akarat a törvények megváltoztatására, nem alakulna ki új politikai helyzet az évtized vége előtt. Addig is a mindenkori szabályozás az irányadó és ezeknek kell megfelelnünk” – fogalmazott.

Döllner kiemelte, hogy 2030-as évtized közepéig Kínában még forgalmazni fog belső égésű motorral szerelt autókat az Audi, utána azonban már sehol sem.

Mint ismert, az Audi szorosan együttműködik Kínában a SAIC vállalattal, még platformot is vásárolt a SAIC-tól a kínai piacos autói számára az Audi. Ezzel kapcsolatban ugyan sok részletet nem árult el a cégvezető, ám az Automobilwoche kérdésére kiemelte, hogy bármilyen autót is dobnak piacra az együttműködés keretében, az Audi-logót fog majd viselni.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink