Gyártók Egyelőre nem mer lemondani a belső égésű autókról a VW

Egyelőre nem mer lemondani a belső égésű autókról a VW

autopro.hu/R.K.E. | 2024.06.12 04:20

Egyelőre nem mer lemondani a belső égésű autókról a VW

Fotó: Volkswagen

A Volkswagen Csoport megerősítette a hírt, miszerint 180 milliárd eurós beruházást hajt végre 2028-ig. Ennek az összegnek a kétharmadát új elektromos modellekbe és digitális szolgáltatásokba fektetik. A fennmaradó harmadot – mintegy 60 milliárd eurót – a belső égésű motorok továbbfejlesztésére fordítják.

Hirdetés

A Volkswagen Csoport továbbra is jelentős beruházásokat hajt végre a belső égésű járműveibe. A 2028-ig bezárólag tervezett mintegy 180 milliárd euró egyharmadát „továbbra is arra fordítjuk, hogy versenyképesek maradjanak a belső égésű autóink. A jövő az elektromos, de a múltnak még nincs vége" – mondta Arno Antlitz pénzügyi igazgató.

Arról, hogy a beruházások szintje 2028-ig várhatóan 180 milliárd euró marad, már február elején beszámoltak bennfentesekre hivatkozva - az elfogadott megszorító program miatt a beruházások csökkentéséről is spekuláltak. Akkor azonban csak arról volt szó, hogy a költségvetés nagy részét az új, elektromos meghajtású modellek fejlesztésére, építésére és forgalmazására fordítják.

Ebben az időszakban fontos projekt lesz az új SSP kidolgozása. A csoport különböző márkáinak számtalan elektromos autója fog a „Scalable Systems Platform"-ra épülni. Az SSP-t úgy tervezik, hogy a kompakt és középkategóriában a jelenlegi MEB-et, valamint a prémiumkategóriás járműveknél a PPE-t felváltja. A platform debütálását 2028-ra jelentették be – az első modell zászlóshajója a VW Trinity lehet, de a VW Golf kilencedik generációját is többször kapcsolatba hozták az SSP-vel.

A befuccsolt együttműködés se segít

Arról nincsenek pontos információk, hogy a Renault-val a kis elektromos autókkal kapcsolatos együttműködésről folytatott sikertelen tárgyalások milyen hatással voltak a VW beruházási költségvetésére. A VW és a francia versenytárs a tervezett 20 ezer eurós elektromos autók közös fejlesztésének és gyártásának lehetőségét vizsgálta – a Renault a Twingo E-Tech Electric, a VW pedig a potenciális ID.1 modelljét. Az együttműködés lemondása után a VW megerősítette, hogy egyedül fejleszti a járművet, ami potenciálisan drágább, mint egy közös projekt. Erről azonban nincsenek konkrét számadatok.

Ugyanakkor a VW elismeri, hogy a konszernnek több plug-in hibriddel kell majd kompenzálnia a belső égésű autók eladásainak csökkenését – de erre a kijelentésre sem adtak számadatokat. A VW a tervezettnél kevésbé halad a megkezdett elektromos offenzívájával. Az első negyedévben a konszern elektromos eladásai három százalékkal csökkentek, különösen Európában gyengült a forgalom. A fontos értékesítési piacon, Kínában a VW stratégiát váltott, új fejlesztőközpontba és új együttműködésekbe, például a Xpenggel való partnerségbe fektetett – de még eltart egy ideig, amíg az együttműködés eredményei az utakon és az eladási statisztikákban is megmutatkoznak.

Az akkumulátoros leányvállalat, a PowerCo is lassabban halad, mint eredetileg tervezték. A PowerCo továbbra is 2025-ben akarja beindítani a gyártást, de Antlitz szerint az akkumulátorgyárak teljes kapacitásra való felfuttatása hosszabb időt vehet igénybe. Az eredeti tervek szerint a PowerCo 2030-ig mintegy hárommillió elektromos autóhoz szállítana akkumulátorcellákat. Addigra az elektromos járművek várhatóan a csoport eladásainak 70 százalékát teszik majd ki – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink