Gyártósor Titokzatos ügyfélnek szállít hegesztőrobotokat a Kuka az e-autók gyártásához

Titokzatos ügyfélnek szállít hegesztőrobotokat a Kuka az e-autók gyártásához

autopro.hu/R.K.E. | 2024.06.18 09:23

Titokzatos ügyfélnek szállít hegesztőrobotokat a Kuka az e-autók gyártásához

Fotó: Kuka

A német ipari robot- és automatizálási szakértő Kuka egy autóipari megrendelő számára két számjegyű milliós nagyságrendben épít hegesztőrobotokat az e-autók gyártásához. A robotikai specialista szállítja majd a robotokat, beleértve a cellákat is, amelyekben a hegesztési folyamat zajlik majd.

Hirdetés

A Kuka szerint a meg nem nevezett autóipari ügyfél összesen 23 cellát rendelt integrált robotokkal. Az augsburgi székhelyű vállalat szerint ez az eddigi legnagyobb egyedi megrendelés ezen a területen. A cellák úgynevezett FSW-cellák (az FSW a Friction Stir Welding – súrlódásos hegesztés – rövidítése), amelyek KR Fortec robotokat és egyéb alkatrészeket tartalmaznak, és amelyeket egészében elektromos járművek gyártósoraiba integrálnak.

A Kuka szerint a cellákat a gyártósorok több gyártási lépcsőjében használják majd: „A cellákban lévő robotok hegesztik össze az akkumulátortálcákat, és egy második gyártási lépésben hűtőlemezeket illesztenek az akkumulátortálcákhoz. A Kuka a teljes súrlódásos hegesztési folyamatért is felelős". Ahogy a név is sugallja, az akkumulátortálcák arra szolgálnak, hogy elhelyezzék az akkumulátorokat. Ehhez szivárgásmentesnek és rugalmasnak kell lenniük, támogatniuk kell az akkumulátorok megfelelő hőmérsékletét, és baleset esetén meg kell akadályozniuk, hogy a járműben ülők az akkumulátorok miatt veszélybe kerüljenek. Varrásuk speciálisan hegesztett.

A súrlódásos hegesztés, avagy FSW hegesztés során a Kuka szerint egy forgó, csapszerű szerszámot vezetnek az alkatrész érintkező felületei közé. A súrlódási hő plasztikussá teszi az anyagot, az alkatrészek pedig összeilleszkednek. Ily módon még nehezen hegeszthető vagy különböző anyagok, például alumínium magnéziummal, rézzel vagy acéllal is összehegeszthetők. Ráadásul „ez az eljárás kevesebb energiát és anyagot fogyaszt; nincs szükség védőgázra vagy folyósított huzalra, mint a hagyományos eljárásoknál" – számol be az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink