![Egyesíti erőit a Rivian és a VW](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1145750/Rivian-VW-egyuttmukodes_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Egyesíti erőit a Rivian és a VW](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1145750/Rivian-VW-egyuttmukodes_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Gyártók Elkezdődött a kínai e-autók gyártása Lengyelországban
Fotó: Leapmotor
A Stellantis vezette vegyesvállalat megkezdte a kínai Leapmotor elektromos járműveinek gyártását Tychy-ben.
A Reuters a Jefferies elemzőire hivatkozva arról ír, hogy a június 10-ei héten legördültek a gyártósorról a Leapmotor első T03-as autói a Stellantis lengyelországi összeszerelő üzemében. A tervek szerint sorozatgyártás szeptemberben kezdődik.
Ahogyan arról az autopro.hu korábban beszámolt, a Stellantis és a Leapmotor előbbi vezetésével egy 51-49 százalékos vegyesvállalatot hozott létre, amely kizárólagos jogot biztosít a Stellantis számára a Leapmotor termékek Kínán kívüli gyártására, exportálására és értékesítésére. A Leapmotor International névre keresztelt vállalkozás a két csoport közötti szélesebb körű együttműködés része, amelynek értelmében a Stellantis 1,6 milliárd dolláros üzlet keretében 21 százalékos részesedést vásárol a Leapmotorban.
A vegyesvállalat 2025 első negyedévétől egy második modell, a Leapmotor A12 SUV gyártását tervezi a Stellantis lengyelországi üzemében. A Leapmotor megkezdte az alkatrészek helyi gyártásának előkészítését is.
A Jefferies szerint a lengyel üzem gyártási költsége körülbelül 400-500 euró autónként, ami hasonló a Leapmotor kínai bázisán lévő gyártási költségekhez, azonban jóval alacsonyabb az olaszországi 1000 euró körüli összeggel.
A hírek szerint a Leapmotor azt tervezi, hogy a Kínában gyártott C10-es SUV-ját is értékesíteni kezdi Európában, de egyelőre export keretében, nem helyi gyártással.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink