Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Brazíliában fejlesztett fenékvázat a Mercedes
Az eO500U névre hallgató fenékvázat a Mercedes Brazíliában fejlesztette ki. Az önhordó vázra alacsonypadlós, tisztán elektromos autóbuszok építhetők, melyek hatótávolsága 250 kilométer lehet.
Brazil fejlesztésével elsősorban a dél-amerikai piacot célozza a Mercedes, azonban a fenékvázat Óceániába, sőt, még Európába is fogják exportálni Brazíliából. A termék 2022-re készülhet el, a teljes fejlesztésre a gyártó 16,2 millió eurót költött 2018 óta. A fenékvázból két prototípus is készült Németországban, ezeket korábban tesztelték.
Hivatalos adatokat nem adott meg a Mercedes a fenékvázra épülő buszokról, de az adottságai alapján sejthető, hogy legfeljebb 13,2 méter hosszú, kéttengelyes járművek készülhetnek rá – a Mercedes O500-as széria buszai ilyenek.
A villanymotort a hátsó tengelyre helyezték, azt azonban még nem tudni, mekkora teljesítménnyel rendelkezik a hajtás, ahogy azt sem, milyen akku kerülhet a buszba. A töltésről annyit árultak el, hogy az megfelel majd a Mercedes-Benz sztenderdjeinek.
A fenékváz ára sem ismert még, de brazil források szerint egy dízelhajtású vázhoz képest háromszor-négyszer lesz majd drágább az eszköz – írja az electrive.com.
Bőven lesz megrendelés
Szintén brazil források alapján lehet tudni, hogy csak Sao Paulo városa évi 150-200 elektromos buszt vásárolna majd erre a fenékvázra építve. A Mercedes átfogó tanácsokat kíván adni ügyfeleinek az elektromos technológia használatáról.
A cég olyan szolgáltatással segítené vásárlóit, amely magában foglal az elektromos járművekre vonatkozó exkluzív szolgáltatásokat is, valamint amelynek célja a járművek teljes életciklusának lefedése.
A Mercedes számára Brazília egy nagyon fontos piac, Karl Deppen, a Mercedes-Benz dél-amerikai igazgatója szerint pedig az elektromos fenékváz csak a kezdete a vállalat helyi fejlesztéseinek.