Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Benzinfalókkal fedezi az elektromos átállást a GM
Mary Barra vezérigazgató egy június 13-ai részvényesi konferencián kijelentette, hogy a General Motors annyi pickupot és terepjárót ad el, amennyit csak képes megépíteni. A mondás hátterében az áll, hogy ez az ágazat a legjövedelmezőbb a GM számára.
Több autógyártó is küzd azzal a problémával, hogy az elektromos autók gyártása jelenleg kisebb haszonkulccsal lehetséges. Az elektromos átállást tehát valamiből finanszírozni kell, és erre nem feltétlen a tartalékok, vagy az esetlegesen más üzletágból származó bevételek jelentik a forrást. Környezetvédelmi szempontból bizony elég rosszul hangzik, de gyakran a leginkább szennyező modelleken szerzett hasznot forgatják zöldítésbe a gyártók.
Nincs ez másként az Egyesült Államok legnagyobb autógyártója, a GM esetében sem. A június 13-ai részvényesi konferencián Mary Barra is megerősítette, hogy a cég jelenleg két fő stratégiát követ: az egyik a minél gyorsabb és agresszívabb elektromos offenzíva, a másik pedig a minél nagyobb bevételek elérése az SUV-k, pickupok és terepjárók eladásaival. Utóbbiak igazi hazai pályát jelentenek a GM-nek, hiszen ezeket elsősorban Észak-Amerikában tudja eladni a gyártó.
Új változatok érkeznek
Barra azt is elárulta a rendezvényen, hogy a GM a Silverado pickup és több SUV modell esetében drágább, prémium verzió bevezetését tervezi – írja a Reuters. Ugyanakkor nem csak a benzinfalókkal áll jól a gyártó: a vezérigazgató elmondása szerint a tisztán elektromos Cadillac Lyriq-re már annyi foglalás érkezett, hogy a 2023-as évet is kitölti.
A GM továbbra is arra számít, hogy idén 25-30 százalékkal növeli a termelést a tavalyi évhez képest, annak ellenére, hogy világszerte továbbra is akadozik a félvezető-ellátás. Barra elmondta, hogy a GM a járművek újratervezésén dolgozik, hogy 95 százalékkal csökkentse a szükséges processzorok számát.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!