Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az egyik legnagyobb piacon is átveszik az uralmat a SUV-ok
Az újautó-eladások tekintetében már lassan másfél évtizede Kína a legnagyobb piac, az ázsiai országot az USA követi. A 2022-es eladások alapján India volt a harmadik, szinte ugyanannyi eladott autóval, mint Japán. A pontos 2023-as listára még várni kell, de az már most is látszik, hogy Indiában is a máshol megszokott trend érvényesült az ottani sajátosságok ellenére.
Indiában decemberben az SUV-k eladása jelentős mértékben nőtt, míg a kisautó-eladások a magas árengedmények ellenére is csökkentek – derült ki az indiai autógyártók január 1-jén közzétett adataiból. A belépő szintű járművek értékesítése az infláció miatt továbbra is lassú az országban, viszont az autógyártók profitáltak a prémium járművek eladásából.
A Maruti Suzuki és a Mahindra & Mahindra 24, illetve 39 százalékos növekedésről számolt be a hazai piacon az SUV-k szegmensében az előző év azonos időszakához képest. A Thar, Scorpio és XUV terepjárókat gyártó Mahindra 2023-ban több hónapos rekordeladást ért el ebben a kategóriában.
A SUV-k eladása a Maruti belföldi személygépjárműveinek a 36 százalékát tette ki novemberig, szemben az előző pénzügyi év 22 százalékával.
A kisautók, például az Alto és a Baleno eladásai 29 százalékkal csökkentek. Ez részben annak is köszönhető, hogy Maruti mérsékelte a nagykereskedelmet. A Tata Motors 8 százalékos növekedésről számolt be a hazai eladásokban, anélkül, hogy meghatározta volna a különböző autókategóriák növekedési ütemét – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!