Gyártók Az Apple is autógyártóvá válna

Az Apple is autógyártóvá válna

autopro.hu/V.M. | 2020.12.23 04:19

Az Apple is autógyártóvá válna

Fotó: Pexels

Az okostelefonokat gyártó Apple komoly autóipari ambíciókkal rendelkezik. 2024-ben megkezdené saját autója gyártását, amihez saját fejlesztésű, nagyobb hatótávolságot és biztonságot nyújtó akkumulátortechnológiáját használná.

Hirdetés

Az amerikai cég még 2014-ben indította el Titánra keresztelt projektjét, aminek célja egy saját autómodell tervezése. A projekt az elmúlt években nehézkesen haladt, és egy ponton csupán szoftverfejlesztésre szűkítették a célkitűzést. Az autóipari törekvések azután nyertek új lendületet, hogy Doug Field, aki egy ideig a Teslánál dolgozott, visszatért az Apple-höz 2018-ban, és átvette a projekt vezetését. 2019-ben 190 fővel csökkentette a projekten dolgozók számát.

A kaliforniai vállalat jelenlegi terveiről a Reuters hírügynökségnek számoltak be bennfentes személyek. Mint elmondták, a koronavírus-járvány miatti késedelmek miatt 2025-re vagy az utánra is csúszhat a gyártás kezdete.

Egy autó legyártása számos más kihívással is jár egy olyan vállalatnak, ami még nem rendelkezik autóipari tapasztalatokkal és kapcsolatokkal. Elon Musk Teslájának például 17 évbe telt nyereségessé válni. Nem is csoda, hogy a nyilatkozók szerint fennáll annak lehetősége, hogy az Apple végül csupán egy autonóm vezetői rendszer fejlesztésére szűkíti a projektet.

Saját lidar szenzorokat is alkalmazhatnak

Az Apple már keresi, hogy mely cégektől szerezhetne be önvezető autókhoz használt lidar szenzorokat, ugyanakkor annak a lehetőségét is vizsgálja, hogy az érzékelők egy részét saját maga készítse.

A vállalat már rendelkezik házon belül fejlesztett lidar szenzorokkal, melyek megtalálhatóak az idén piacra dobott iPhone 12 Pro és iPad Pro termékekben. A járművekbe építendő érzékelőket ezekből fejleszthetik ki.

Nagyobb hatótáv kisebb akkuval

Akkumulátor tekintetében az Apple egy sajátos „monocella” megoldást alkalmazna, aminek lényege, hogy nincsenek különálló cellák, ahogy azokból álló modulok sem, ezáltal jobb helykihasználást biztosít.

A konstrukció jóvoltából az Apple telepe több aktív anyagot tartalmazhatna, nagyobb hatótávolságot téve lehetővé. Emellett lehetséges, hogy a vállalat lítium-vasfoszfát (LFP) telepet alkalmazna, ami kisebb valószínűséggel melegszik túl, és okoz tüzet, mint a lítiumos akkuk más fajtái.

Az Apple akkumulátorkoncepciója sokkal olcsóbb lehet, mint a ma használt telepek – mondta el a terveket átvizsgáló egyik bennfentes.

Még rendezésre vár a gyártás kérdése

Azt még nem tudni, hogy ki gyártaná az Apple autóját, de a szivárogtatók szerint a vállalat bérgyártást fog választani. Egyikük elárulta, hogy korábban tárgyalások folytak a kanadai Magna Internationallel, amik azonban eredménytelenül zárultak, miután az Apple autógyártási elképzelései bizonytalanná váltak.

Gondot jelenthet, hogy a bérgyártók sokszor megkövetelnek egy bizonyos minimum volument szerződéskötéskor, az Apple azonban teljesen új szerepelőként jelenne meg az autópiacon, így kérdéses, hogy autója iránt mekkora kezdeti kereslet mutatkozna.

Mások is szívesen válnának autógyártóvá

A nehézségek ellenére az elektromos autók egyszerűbb, kevesebb alkatrészből álló felépítése könnyebbé teszi az új autóipari szereplők számára a piacra lépést. Az Apple nem az egyetlen, más területen tevékenykedő vállalat, ami az elektromobilitást meglovagolva megvetné lábát az autóiparban.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a szórakoztatóelektronikai termékeket gyártó tajvani Foxconn két éven belül megkezdené az autógyártást, a vegyipari óriás INEOS pedig a Grenadier terepjáróval törne be a piacra. A modell gyártása 2021 végén kezdődhet a Daimler korábbi, hambachi üzemében.

Kiemelt Partnereink