Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volkswagen partnerséget fontolgat olcsó e-autójának gyártására
A Volkswagen azt fontolgatja, hogy más autógyártókkal együttműködve olcsóbb elektromos járműveket gyártana, így segítve felvenni a versenyt a Kínából érkező olcsóbb riválisokkal.
A világ második legnagyobb autógyártója még az idén el akarja dönteni, hogyan tudna 25.000 eurónál olcsóbb elektromos járművet gyártani – mondta Oliver Blume vezérigazgató egy berlini sajtótájékoztatón. Arno Antlitz pénzügyi igazgató szerint „nagyon nehéz pénzt keresni egy ilyen szegmensben". A VW olyan együttműködést fontolgat, amely a költségek megosztásával járna.
Az elektromos autók Európában általában 15.000 euróval kerülnek többe, mint a belső égésű motorral hajtott társaik, és ennek a különbségnek a megszüntetése kulcsfontosságú a fogyasztók meggyőzéséhez, hogy átálljanak, és hogy felvegyék a versenyt a kínai gyártók olcsóbb modelljeinek a következő években várható hullámával. Európában nagyon kevés elektromos autó kapható 30.000 euró alatt, és az alacsonyabb üzemeltetési költségek ellenére a magas ár az egyik oka annak, hogy a régióban lassul az autók értékesítésének növekedése.
Sokáig nem lesz olcsóbb e-autó
Blume korábban azt nyilatkozta, hogy a VW az évtized végéig nem lesz képes 20.000 eurós árú autót gyártani, ami aláhúzza a megfizethető mobilitás kihívásait Európában, mivel a blokk 2035-re tervezi a belső égésű motorral hajtott autók fokozatos kivonását. Az elektromos autók előállítása drágább, mivel költségeik nagyjából 40 százalékát az akkumulátor teszi ki, és a legtöbb hagyományos autógyártó még mindig a régebbi technológiával készült autókból szerzi nyereségének nagy részét.
Az Európai Bizottság vizsgálja, hogy a kínai autógyártók kapnak-e olyan hazai gyártási támogatásokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy a régióba exportált modellek európai árai alatt tartsák azokat. A legtöbb európai autógyártó már most is egyesíti erőit a furgongyártás terén, és a múltban néhányan egyesítették erőiket a kisebb autók gyártása érdekében.
A francia Renault autógyártó a múlt hónapban megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat a VW-vel az olcsóbb elektromos autók közös fejlesztéséről. A Renault román leányvállalata, a Dacia március elején jelentette be, hogy a Spring nevű, Kínából importált olcsó elektromos autóját 18.000 euró alatti áron árulják majd az Egyesült Királyságban. Ahhoz azonban, hogy Európában ilyen árú modelleket gyárthassanak, a vállalatoknak további költségcsökkentést kell keresniük. A VW korábban azt mondta, hogy a legolcsóbb elektromos autója, az ID.2 jövőre kerül piacra, nagyjából 25.000 eurós áron.
A BYD tavaly megelőzte a Teslát
A BYD ambiciózus terveket sző Európában, és az évtized végére a régió három legnagyobb elektromosautó-márkája közé kíván kerülni. Bár a BYD piaci részesedése továbbra is csekély, a jövő év végétől egy új magyarországi üzemben kívánja megkezdeni az e-autók gyártását.
A VW megerősítette a lehetséges partnerségi tárgyalásokat, miközben közölte, hogy az eladások növekedése várhatóan idén 5 százalékra lassul, a 2023-as 15 százalékról 5 százalékra. Szerdán közölte, hogy az elektromosautó-eladások 2023-ban 8,3 százalékát tesznek ki, az elmúlt hónapokban lehűlt kereslet közepette.„
Az EU által a kínai importra kivetett magasabb vámok szintén adhatnak az iparágnak lélegzetvételnyi teret, azonban az iparág valószínűleg továbbra is a márkáinak erejére támaszkodik, hogy ellensúlyozza a kínai modellekhez képest magasabb árakat – írja a Financial Times.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!