Gyártók A sztrájktól a százezredik e-motorig – mozgalmas éve volt a győri Audinak

A sztrájktól a százezredik e-motorig – mozgalmas éve volt a győri Audinak

Beck András | 2019.12.30 04:27

A sztrájktól a százezredik e-motorig – mozgalmas éve volt a győri Audinak

Az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg decemberben. | Fotó: Audi Hungaria Newsroom

Új gyárigazgató, hibrid hajtású modellek gyártása, RS Q3 és az RS Q3 Sportback gyártása, új járműgyártásért felelős igazgatósági tag, új karosszéria-tömítési eljárás, naperőműpark és nyári mérnökhallgatói programok és még sok minden más. Összefoglaltuk, hogyan alakult a 2019-es év a győri Audi Hungáriánál.

Hirdetés

A győri Audi-gyárban csaknem egyhetes sztrájkot tartottak a dolgozók 2019 januárjában. 2019-re 18 százalékos, de legalább 75 ezer forintos alapbéremelésben állapodtak meg a felek, a cafeteria-keret 2019-ben és 2020-ban évi 400 ezer forint. A bérmegállapodás 2019. január 1. és 2020. március 31. között érvényes.

Az Audi Hungária Független Szakszervezet elnöksége meghatódva konstatálta a munkabeszüntetés után, hogy a szakszervezeti tagok milyen elszántsággal és következetességgel álltak ki céljaik mellett – állapította meg a szakszervezet, melybe a sztrájk ideje alatt közel 300 új dolgozó lépett be.

Naperőműpark

Februárban már békésebb témáról, egy hatalmas naperőműparkról szóltak a hírek. Az Audi Hungaria két logisztikai központjának tetején, mintegy 160 ezer négyzetméteren épít az E.ON egy 12 megawatt beépített csúcsteljesítményű naperőműparkot – jelentették be.

Az Audi Hungaria Zrt. Projekt- és Tréningközpontja adott otthont az év elején a „Szakma Sztár Fesztivál” elődöntőjének az autóipari szakmákban. A versenyre az ország 43 szakképző iskolájából érkeztek tanulók, akik nyolc autóipari szakmában tapasztalt zsűri előtt mérték össze tudásukat. Az Audi Hungaria és partneriskolái duális képzésének hat tanulója indult a megmérettetésen.

Achim Heinfling akkori igazgató az Audi Hungaria Zrt. éves, márciusi sajtótájékoztatóján mondta el, hogy az év második felében kezdik gyártani a Q3 Sportbacket, míg az A3 Limousine gyártásának egy része Ingolstadtba kerül. A dolgozók a nyereségből prémiumot kaptak.

Duális képzés

Márciusban bejelentették, hogy végzett az Audi Hungaria Zrt. és a Széchenyi István Egyetem 2015-ben alapított duális egyetemi képzéséhez először csatlakozó négy hallgató. Ez alkalomból a négykarikás vállalatnál köszöntötték a végzősöket, akik járműmérnöki BSc szakon szereztek oklevelet, és a jövőben a nagyvállalat kötelékében maradnak.

Júliusban Les Zoltán lett az Audi Hungaria Zrt. új járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. A vezető a Audi Hungaria analízis- és előszériacentrumából érkezik, ahol a győri modellek sorozatgyártásának előkészítését támogatta. A mérnök végzettségű Les Zoltán 22 éve erősíti a vállalat csapatát.

Oktatás

A Széchenyi István Egyetemen 17 mérnökhallgatója vett részt nyáron a Development Camp elnevezésű négyhetes nyári szakmai programon. A Management Campus épületében az Audi Hungaria által kiadott műszaki projektfeladatokon, hibrid meghajtási rendszerek fejlesztésén és szimulációján dolgoztak a diákok négy nemzetközi csapatot alkotva.

Logisztikai szolgáltatások

Augusztusban a Waberer’s International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalat, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft. nyerte el az Audi Hungária Zrt. győri gépjárműmotor-gyártó üzemben végzendő, különböző logisztikai szolgáltatásokra vonatkozó pályázatát.

Az Audi Hungaria lakkozójában egy új karosszéria-tömítési eljárást teszteltek szeptemberben, amely hasznos a környezetnek és a munkatársaknak is. A karosszériák lakkozását megelőzően tömítőanyagot visznek fel az illesztési pontoknál, amely javítja az autó akusztikáját, véd a korróziótól, és biztosítja a karosszéria belső tereinek tömítettségét.

Dintner váltja Heinflinget

Október 1-jén Alfons Dintner, az Audi AG ingolstadti előszéria központjának vezetője váltotta az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöki pozíciójában Achim Heinflinget. Alfons Dintner 1987-ben kezdte meg szakmai pályafutását az Audi AG-nél Ingolstadtban. 2014-ben az Audi Méxicó S.A. de C.V. ügyvezető igazgatójának nevezték ki. 2019-ben került vissza Ingolstadtba, ahol az Audi AG előszéria központját vezette.

Szeptemberben elkezdődött az Audi RS Q3 és az RS Q3 Sportback gyártása Győrben. Mindkét kompakt sportautó egyesíti a kimagasló teljesítményt, a sportos megjelenést és a maximális hétköznapi használhatóságot, legendás győri öthengeres motorjuk pedig gondoskodik az egyedi hangzásról és vezetési élményről.

Októberben az Audi Hungaria Zrt. kapta a „PwC 2019 Top 10 Legvonzóbb Munkahelye Díj összesített 1. helyezése” címet, valamint a díjátadón a győri vállalat vehette át a legvonzóbb autóipari gyártó kategória első helyét is.

Nem kínáltak fel új kontraktust

Szintén októberben létszámcsökkentésről cikkezett a sajtó a Audi Hungaria kapcsán, de a cég cáfolt. Az alkalmazottak adatai alapján a létszám csökkentése valójában már tavasszal elindult a G7 cikke szerint. Az Audi Hungaria cáfolta, hogy 1200 munkatárs elbocsátását tervezné.

Az Audinál működő szakszervezet sem tudott 1200 fős leépítésről. A győri Audi bizonyos számú határozott idejű szerződés lejártakor nem kínált fel új kontraktust. Az Audi Hungaria Független Szakszervezet szerint ezek a kollégák tisztában voltak azzal, hogy a szerződésük lejártakor teljesen véget érhet a munkaviszonyuk.

Novemberi hír volt, hogy az Audi Hungaria a DB Cargoval közösen szén-dioxid-semlegesen szállít alkatrészeket, motorokat és autókat az ingolstadti, brüsszeli és győri gyárak között. A környezettudatos szállítmányozásnak köszönhetően évente több mint kilencezer tonna szén-dioxid-megtakarítást érhet el a vállalat.

Fotovoltaikus rendszer

November végén máris mérföldkőhöz érkezett az Audi Hungaria és az E.ON közös projektje, melynek eredményeként Európa legnagyobb, épületen kialakított fotovoltaikus rendszere épül a német gyártó győri telephelyén található két logisztikai központjának tetején. Az egyik épület 80 ezer négyzetméteres tetőfelületén már valamennyi napelem a helyére került, ami több mint 20 ezer egységet jelent. A projekt következő lépcsőjeként megkezdődött a másik 80 ezer négyzetméternyi tetőfelület beépítése is.

Hibrid autó Győrből

December elején az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását. Mindkét modellben egy győri 1,5 literes TFSI motor dolgozik, együttműködésben egy 48 voltos fedélzeti hálózattal és egy szíjhajtású indítógenerátorral.

Az Audi Hungaria idén megtízszerezte az elektromos motorok gyártását. "Elmozdulás tapasztalható a gyártásunkban. A dízelmotoroknál tapasztalható csökkenést több mint ellensúlyozzák az elektromos motorok" – mondta Alfons Dintner, Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a cég külső kommunikációs csapata által rendezett évzárón.

Jótékonyság

Az „Adni jó” mottó jegyében az év vége közeledtével ismét adakoztak az Audi Hungaria munkatársai. A vállalat által, immár hatodik éve szervezett karácsonyi adománygyűjtés során összesen mintegy két tonna élelmiszer gyűlt össze közel három millió forint értékben. Ruhaneművel, játékokkal, könyvekkel teli ajándékcsomagból 400 darab gyűlt össze.

Százezredik e-motor

Nem sokkal karácsony előtt pedig elkészült a 100 000. e-motor az Audi Hungariánál. Az Audi Hungaria munkatársai mindössze másfél évvel a sorozatgyártás megkezdése után készítették el a 100 000. e-motort. 2018 júliusa óta gyártanak elektromos meghajtásokat Győrben.

Kiemelt Partnereink