Gyártók "Szívügyünk, hogy a jövőben is legyen Győrben Audi TT"

"Szívügyünk, hogy a jövőben is legyen Győrben Audi TT"

Pardavi Mariann | 2019.03.14 14:22

"Szívügyünk, hogy a jövőben is legyen Győrben Audi TT"

Achim Heinfling igazgató az Audi Hungaria Zrt. éves sajtótájékoztatóján mondta el, hogy nincs tervben a modell kifuttatása. Az év második felében kezdik gyártani a Q3 Sportbacket, míg az A3 Limousine gyártásának egy része Ingolstadtba kerül. A dolgozók a nyereségből prémiumot kapnak. Azt is közölték, hogyan érinti a győri dolgozókat a Volkswagen nagy leépítése.

Hirdetés

Az idei évben indul a második SUV modell, az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása, amely tovább erősíti a magyar gyártótelephelyet. Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke azzal nyitotta meg a győri sajtótéjoztatót, hogy az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb exportőre, és fennállása során összesen 35 millió motort szereltek össze a gyárban.

Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációért és kormánykapcsolatokért felelős igazgatója, Thoralf Hanschel, a motorgyártás igazgatója, Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető igazgató, Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, Axel Schifferer pénzügyi igazgató és Arnd-Robert Sponagel, az Audi Hungária járműgyártás igazgatója (b-j) az éves sajtótájékoztatón az Audi győri székházában 2019. március 14-én. Balra egy Q3-as modell. MTI/Krizsán Csaba
Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációért és kormánykapcsolatokért felelős igazgatója, Thoralf Hanschel, a motorgyártás igazgatója, Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető igazgató, Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke, Axel Schifferer pénzügyi igazgató és Arnd-Robert Sponagel, az Audi Hungária járműgyártás igazgatója (b-j) az éves sajtótájékoztatón az Audi győri székházában 2019. március 14-én. Balra egy Q3-as modell. MTI/Krizsán Csaba

A 2018-as jubileumi évünkben fontos mérföldköveket értünk el. Az elektromos meghajtások gyártásának elindításával fennállásunk 25. évében megérkezett az elektromobilitás az Audi Hungariához. Szintén az elmúlt évben vette kezdetét az első győri SUV, az Audi Q3 sorozatgyártása. Mindkét projekt szilárd alapot teremt az Audi Hungaria jövőjének biztosításához. Ezzel egyidejűleg azonban számos kihívással mint például a WLTP-átállás miatti termelési ingadozások kellett szembenéznünk, amely sok erőt és energiát emésztett fel. Ezen egyedi hatások figyelembevételével a vállalat stabil termelési volument és szolid pénzügyi eredményeket ért el 2018-ban. Az egyre erősödő verseny ebben az évben is kihívások elé állít minket: az Audi Hungaria versenyképességének megőrzése érdekében hatékonysági és megtakarítási intézkedéseket fogunk bevezetni mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke.

Nincs pazarlás!

Az említett hatékonysági és megtakarítási intézkedéseket bővebben is kifejtette: mint mondta, azon fognak dolgozni, hogy feltárják a pazarlást. Úgy fogalmazott, hogy ami nem szükséges az üzletmenethez, azt el is lehet hagyni. Meg fogják vizsgálni például a logisztikai, a járulékos költségeket és a tárgyi eszközöket gazdaságosság szempontjából.

Audi Q3 gyártása
Audi Q3 gyártása

Az elektromotorok a jövőben még fontosabbak lesznek

Az Audi Hungaria 2018-ban 7 377 millió euró árbevételt ért el. A vállalat új motortípusok felfutására, valamint az elektromotorok és az Audi Q3 gyártásának elindítására fordította tavalyi beruházásait. A sajtótájékoztatón elhangzott, a győri dolgozók is részesülnek a vállalat nyereségéből.

Az Audi Hungaria az elmúlt évben 1 954 301 motort, köztük 9 453 elektromotort gyártott. A motorgyártás termékpalettája a háromhengeres Otto-motorokkal, valamint a mild-hibrid technológiájú négyhengeres dízelmotorokkal bővült. A munkatársak naponta 9 ezer motort, köztük alternatív meghajtásokat gyártanak a Volkswagen konszern 31 gyártótelephelye számára.

Elektromos motorok gyártása
Elektromos motorok gyártása

Marad a TT, elektromos autók is készülhetnek majd Győrben

A járműgyártásban kereken 100 ezer autó gördült le a gyártósorról. Az elmúlt évben megújult a győri dizájnikon, az Audi TT. Sportos dizájnelemek erősítik a kompakt sportautó dinamikus megjelenését, amely immár több mint 20 éve készül az Audi Hungariánál. 2018 nyarán az első győri SUV-val egy új modellcsalád érkezett Győrbe: az előző évben már 15 657 Audi Q3 hagyta el a győri gyártócsarnokot. Az Audi Hungariánál készülő modelleket a világ több mint 90 országába szállítják. A legnagyobb piacok Németország, Nagy-Britannia, valamint az USA és Kanada voltak az elmúlt évben.

Az év második felében kezdik gyártani a Q3 Sportbacket, míg az A3 Limousine gyártásának egy része Ingolstadtba kerül.

Újságírói kérdésre Achim Heinfling elmondta, a megújult Audi TT-t a következő 3 évben egészen biztosan gyártani fogják.

– Szívügyünk, hogy a jövőben is legyen Győrben Audi TT. Nincs döntés a modell kifutásáról.

Szintén újságírói kérdésre válaszolta azt, hogy a jövőben akár elektromos autók is készülhetnek Győrben, ehhez azonban nemcsak a gyártósorokat kell átalakítani, hanem a munkatársak átképzése is szükséges.

2019-es célok

Achim Heinfling a jövőt érintő témák között említette a WLTP szabvány második ciklusát és az USA-Kína közötti kereskedelmi konfliktust, mint visszahúzó erőket. Ugyanakkor elmondta azt is, hogy 2019-ben a belső égésű motorok fejlesztésére fognak Győrben koncentrálni és az elektromotorok gyártására.

Bértárgyalásokról is szó esett

Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető igazgató azt mondta, hogy a januári bértárgyalások során a versenyképesség megőrzése volt a cél. Achim Heinfling hozzátette, hogy az Audi Hungaria vonzó bérszínvonalat képvisel, a környező országok telephelyeihez képest a második legjobb helyen állnak bérek tekintetében. Úgy véli, a sztrájk nem fog hatást gyakorolni a futó projektekre. Egy korábbi cikkünkben olvashatja el, mennyit emelt a béreken az Audi Hungaria.

777 új audis

Az Audi Hungaria a 2018-as év végén 13 084 munkatársat foglalkoztatott, de a parneri kapcsolatok révén összesen mintegy 30 ezer embernek ad munkát. 2018-ban 777 új audis munkatársat vettek fel.

Leépít a Volkswagen

A Volkswagen konszern a már eddig bejelentettek felett további 5-7 ezer alkalmazottal csökkenti a létszámot a VW márkánál a következő öt évben az automatizálás következményeként. Achim Heinfling újságírói kérdésre elmondta, a lépés nincs közvetlen hatással a győri Audira, ez kizárólag a VW üzletmenetére vonatkozik.

Kiemelt Partnereink