Gyártók Új tömítési eljárás az Audi Hungaria lakkozójában

Új tömítési eljárás az Audi Hungaria lakkozójában

autopro.hu | 2019.09.12 12:31

Új tömítési eljárás az Audi Hungaria lakkozójában

Az Audi Hungaria lakkozójában egy új karosszéria-tömítési eljárást tesztelnek, amely hasznos a környezetnek és a munkatársaknak is.

Hirdetés

A karosszériák lakkozását megelőzően tömítőanyagot visznek fel az illesztési pontoknál, amely javítja az autó akusztikáját, véd a korróziótól, és biztosítja a karosszéria belső tereinek tömítettségét. Az új eljárás lehetővé teszi, hogy a tömítőanyag vastagsága és szélessége pontosan meghatározható legyen. Ezáltal a tömítőanyagot milliméter-pontosan és gyorsabban lehet felvinni a karosszériára.

Úttörőnek számít az Audi

„A haladás technikája azt jelenti, hogy az Audi nem csak termékeinél, hanem a gyártási technológiában is folyamatosan új mércét állít fel“ – mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. „Lakkozónk már ma is az egyik leginnovatívabb és legkörnyezetkímélőbb Európában. Az új eljárás alkalmazásával úttörőnek számítunk, és példaként szolgálunk a konszern többi gyártótelephelye számára.“

Szabályos cseppek

Az új, automatizált eljárást „Digital Sealing-nek“ nevezik, melynek során a robot által vezérelt applikátor magas minőségben, szabályos cseppek formájában, stabilan és precízen viszi fel a tömítőanyagot a karosszéria felületére. A felvitt anyag vastagságát és szélességét magasan képzett gépkezelők programozzák be. Ennek a pontosságnak köszönhetően minimális az anyagveszteség, valamint a redukált anyagfelhasználás több kilogrammal csökkenti az autó össztömegét – és minden egyes megspórolt kilogramm javítja a menetdinamikát és a szén-dioxid-kibocsátást.

Jelentősen javulnak a munkakörülmények

Az új eljárás a munkatársaknak is kedvez: a jövőben ergonómiai szempontból jelentősen javulnak munkakörülményeik. Az új eljárás elsősorban a nehezen hozzáférhető részeknél is előnyt jelent, melyeknél ugyanakkor magas minőségi előírások érvényesek a tömítettségre vonatkozóan. Továbbá ezen munkafolyamatok elvégzése ezidáig tapasztalati és ergonómiai szempontokból magas követelményeket támasztott a munkatársak felé, például az alvázrészen történő, fej feletti munkavégzés, vagy a hátsó lámpafészkek tömítése során. Ezen célból az Audi és fejlesztőpartnere, az Atlas Copco cég elsőként tesztelik szériaberendezésen ezt az eljárást az Audi Hungaria lakkozójában.

Szabadalomnak jelölték

Az új, automatizált eljárással továbbá időt is lehet spórolni, és a precíz anyagfelhordásnak köszönhetően javul a tömítés optikai megjelenése is. Az eljárást már szabadalomnak jelölték, és a jövőben a konszern további gyártótelephelyein is alkalmazni fogják.

Kiemelt Partnereink