Gyártók A jövőben házhoz is rendelhetjük majd új BMW-nket

A jövőben házhoz is rendelhetjük majd új BMW-nket

autopro.hu/V.M. | 2021.01.18 16:23

A jövőben házhoz is rendelhetjük majd új BMW-nket

Fotó: BMW Group PressClub Global

Új értékesítési és marketing stratégiát vezet be a tisztán elektromos járművek eladásainak megduplázására készülő BMW Csoport. A stratégia részként elérhetővé teszik az autóvásárlási folyamat teljes mértékben online végzését, a távoli diagnosztikát, az utólagos frissítésekkel beszerezhető funkciók számát pedig bővítik.

Hirdetés

Részben a koronavírus-járvány generálta új igényektől hajtva a BMW Csoport értékesítési hálózata tavaly nagy lépést tett a digitalizáció terén. Több mint hatvan országban már a kereskedések felkeresése nélkül, online is lehet autót rendelni, továbbá a kereskedők internetes közvetítéssel távolról nyújthatnak segítséget a konfigurálásban, valamint akár virtuális bemutatót is tarthatnak a járművekről.

Következő lépésként a BMW, új értékesítési és marketing stratégiája részeként lehetővé fogja tenni az autóvásárlás teljes mértékben online végzését és a járművek házhoz szállítását.

Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának vásárlókért, márkákért és értékesítésért felelős tagja kifejtette, hogy 2025-ig évente százmillió eurós nagyságrendben fognak az értékesítési és marketing folyamataik digitalizálására költeni, egyúttal hogy az iparág legjobb vásárlói élményét akarják megteremteni.

A BMW stratégiájának egy másik eleme a vezeték nélküli frissítés útján elérhető, utólagosan megvásárolható funkciók számának növelése, megkönnyítve az ügyfeleknek a jármű képességeinek személyes igényeikhez szabását. Gondolva a járműveket bérlőkre vagy lízing keretében használókra, a vállalat már most is lehetőséget biztosít a különböző funkciók átmeneti elérésére.

Alaposan megnyomnák az elektromos autók eladásait

A vállalatcsoport új értékesítési és marketing stratégiája által kínált előnyök teljes skáláját – úgymint az utólag elérhető funkciók választékának folyamatos bővülését az idő múltával – először az idén gyártásba és kereskedésekbe kerülő akkumulátoros elektromos BMW iX SUV és i4 szedán modellek vásárlói élvezhetik majd.

Az utóbbi kettő akkumulátoros elektromos modellnek egyébként fontos szerepet szán a bajor autógyártó. Célja, hogy idén, 2020-hoz képest több mint ötven százalékkal növelje a plug-in hibrid és tisztán elektromos autók értékesítését. Csak a teljesen elektromos modelleket tekintve az eladások megduplázása a cél.

A BMW Csoport kínálatában jelenleg 13 plug-in hibrid és teljesen elektromos modell érhető el. 2023-ra ezek száma már 25 lesz, amiknek több mint fele kizárólag elektromos hajtást fog használni.

A szervizszolgáltatások sem maradnak ki

A konszern a villanyhajtású modellek kínálatának szélesítésével párhuzamosan a kereskedőpartnereit is felkészíti az új hajtásláncú autók szervizelésére. Németországban eddig több mint kétezer autószerelő kapott képzést a nagyfeszültségű elektromos rendszerek kezelésével kapcsolatban.

A BMW emellett az egyéb szervizelési szolgáltatások körét is bővíteni készül, például távoli diagnosztikával, ami által hibaüzenet esetén az autó vezetője vezeték nélküli kapcsolat útján a távolból oszthatja meg a hibaadatokat a szervizzel, ahol lefolytathatják a diagnosztikát. A módszerrel az autótulajdonosok pénzt és időt spórolhatnak majd meg, mivel a szerelői beavatkozást nem igénylő hibákat a szerviz felkeresése nélkül is el lehet majd hárítani.

Kiemelt Partnereink