Gyártók Ötszáz lóerővel és iX néven érkezik a BMW iNext

Ötszáz lóerővel és iX néven érkezik a BMW iNext

autopro.hu/V.M. | 2020.11.12 09:22

Ötszáz lóerővel és iX néven érkezik a BMW iNext

Fotó: BMW Group PressClub Global

Először két évvel ezelőtt pillanthattuk meg a BMW tisztán elektromos új crossoverét, az iNextet, most pedig a bajor autógyártó bemutatta a közel végleges változatot is, aminek neve iX. Az akkumulátoros elektromos SUV értékesítése 2021 végén kezdődik.

Hirdetés

A külső dizájn már nem üt el annyira a szokványostól, mint a tanulmányé, az alap koncepciót azonban megőrizték. Az orrt, megfelelően a BMW legújabb stílusirányának, kettő darab méretes, egybeolvadt „vese” uralja, a lámpatestek pedig elől-hátul keskenyek és elnyújtottak. A forma meglehetősen aerodinamikus, ami kifejezetten jól jön a hatótávolság növelése szempontjából. Nem csak felül húzták úgy a vonalakat, hogy a lehető legakadálytalanabbul áramolhasson a levegő, ugyanis a karosszéria alját is laposra tervezték, így az alaktényező 0,25.

A BMW nem közölte a 2021 második felétől Dingolfingban készülő iX tömegét, figyelembe véve azonban az alumíniumból és szénszálból készült vázszerkezetet, az nem lehet riasztóan nagy.

A hűtőmaszk ad otthont a kameráknak, radaroknak és más szenzoroknak, valamint azok fűtő- és tisztítóberendezéseinek is. Az ajtók ablakainak nincs kerete, az emblémák elől és hátul pedig funkcionális alkatrészeket rejtenek. Az elülsőt kinyitva az érzékelők tisztítórendszerének folyadéktartályát tölthetjük újra, míg a hátsó embléma a hátulra szerelt kamera tisztítófúvókáját rejti.

Belül is vannak érdekességek

A műszerfalon egy 12,3 col és egy 14,9 col képátlójú érintőképernyő található, melyek az iDrive kontrollerrel, illetve hanggal is vezérelhetőek. Az Autoblog cikke szerint a BMW minimalisztikus beltérre törekedett, ami visszatükröződik például a szellőzőnyílások elhelyezésén is. A tetőn keresztül érkező napsugarakkal szemben elektrokromatikus üveg nyújt védelmet.

Fotó: BMW Group PressClub Global

A négy kerék hajtásáról kettő, együttesen 500 lóerős elektromotor fog gondoskodni, melyek nulláról százra 5 másodperc alatt gyorsítják majd fel az iX-et. A több mint 100 kilowattórás akkumulátor várhatóan 600 kilométert meghaladó hatótávolságot fog biztosítani az SUV-nak. A hajtáslánc egy moduláris, később más típusok alapjául is szolgáló, villanyautóknak tervezett padlólemez része.

Kiemelt Partnereink