Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A GM-mel közösen fejlesztene hidrogénes teherautót a Navistar
A Volkswagen érdekeltségébe tartozó amerikai Navistar teherautó-gyártó többek között a General Motors-szal együttműködve kezd egy hidrogén üzemanyagcellás teherautó és az azt támogató töltőhálózat fejlesztésébe.
A Navistar az RH sorozatú nyerges vontatójából tervez egy hidrogénhajtású variánst készíteni a GM üzemanyagcelláit használva. A 2024-től kapható jármű tervezett hatótávolsága több mint nyolcszáz kilométer.
A Navistar kisebbségi részesedést fog szerezni az amerikai OneH2 hidrogéntechnológiai vállalatban. A OneH2 töltőberendezéseket fog szállítani, illetve több mint kétezer teherautót fog értékesíteni fuvarozó cégeknek.
Az akkumulátoros elektromos teherautókat is fejlesztő Navistar felvásárlásáról 2020 novemberében állapodott meg a Volkswagen AG teherautó üzletága, a Traton SE. A megállapodás értelmében 3,7 milliárd dollárt fizet a Navistar még nem tulajdonában lévő részvényeiért. Az ügylet lezárulta 2021 közepén esedékes.
Érdekesség, hogy ugyancsak tavaly novemberben a Navistar a Cummins motorgyártóval is megállapodott egy üzemanyagcellás nyerges teherautó fejlesztéséről – derül ki a Reuters cikkéből.
Sokan lépnének be az új piacra
A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák a teherautó-gyártókat is alternatív hajtásmódok kutatására kényszerítik, így hát a Navistar mellett már számos más vállalat is fejlesztéseket folytat a zéró emissziós hidrogénhajtás területén.
Az Egyesült Államokban egyikőjük a szintén GM-mel kooperáló Nikola, ami 2021 végén akarja megkezdeni a teszteket az első hidrogénes teherautójának prototípusával. A járműhöz a GM fogja szállítani az üzemanyagcellás rendszert.
A Toyota a Hino USA-val együttműködve az észak-amerikai piac számára fejleszt egy üzemanyagcellás kamiont, a remények szerint az első demonstrációs járművön pedig már 2021 első felében elkezdődhetnek a tesztek.
A koreai Hyundai tavaly ősszel adta át az első XCIENT Fuel Cell hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsikat a svájci megrendelőinek. A vállalat Európa többi országában, az USA-ban és Kínában is piacra kívánja vinni hidrogénes teherautóit.
Európában több gyártó is fejlesztést folytat a hidrogénes hajtás terén. A Navistarhoz hasonlóan a VW érdekeltségű Scania és MAN egyaránt kísérletezik a hidrogén belső égésű motorban használatával, a Daimler Trucks, az Iveco és a Volvo Csoport pedig tavaly decemberben egyezett meg egy hidrogénnel hajtott modell közös tervezéséről, aminek gyártása az évtized vége felé indulhat.