Gyártók A Dodge bemutatta az első elektromos izomautóját

A Dodge bemutatta az első elektromos izomautóját

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.07 08:21

A Dodge bemutatta az első elektromos izomautóját

Fotó: Stellantis Media

Az amerikai Stellantis márka, a Dodge bemutatta első tisztán elektromos modelljét és egyben az első elektromos „izomautót". Bár a Dodge Charger Daytona ikonikus nevet visel, kevés köze van V8-as elődjéhez.

Hirdetés

Az új jármű a Stellantis STLA Large platformon alapul, 400 voltos technológiával, akár 500 kilowattos hajtási teljesítményt kínál (két, egyenként 250 kilowatt-os motor), és úgy tervezték, hogy 3,3 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára.

A két villanymotor a tengelyek között van elosztva, egy elöl és egy hátul. Az összkerékhajtás minden új Charger modellnél alapfelszereltség. Az elektromos összkerékhajtás természetesen segít a gyorsulásban, mivel jobb tapadást biztosít. Eddig az izomautók általában csak hátsókerék-hajtásúak voltak.

Az NCA kémiai összetételű akkumulátor bruttó kapacitása 100,5 kilowattóra. A maximális kisütési teljesítmény 550 kilowatt – ez fontos a maximális gyorsulás eléréséhez. Van egy speciális üzemmód is, amely felkészíti az akkumulátort a lehető legjobb sprintidő elérésére. A prizmatikus celláknak itt segíteniük kell, mivel ezek a cellák szerkezetileg stabilabbak és jobb hőteljesítményt nyújtanak. A töltő 27 perc alatt tölthető 20 százalékról 80 százalékra, ami 133 kilowatt átlagos töltési teljesítménynek felel meg. A Charger Daytona R/T hatótávolsága 510, a Scat Pack esetében 418 kilométer.

Megszokott vezetési módok

A Charger a már megszokott vezetési módok – Auto, Eco, Sport és Wet/Snow – mellett Drag és Track üzemmódot is kínál. A pálya üzemmód biztosítja a jármű maximális teljesítményét sima, száraz felületen, míg a drag üzemmód, amelyet zárt drag strip-en való használatra szánnak, optimális drag strip rajtot és egyenes vonalú gyorsulást biztosít. Vannak olyan funkciók is, mint a drift üzemmód és a donut üzemmód.

A Daytona becenévre hallgató elektromos Charger modelleknek van még egy különlegessége: az elektromos autónak kipufogóhangja van. A Dodge ugyanis nagy energiát fektetett ebbe, a „Fratzonic Chambered Exhaust" rendszerre még szabadalom is van bejelentve.

A Dodge Charger Daytona két változatban (Scat Pack és R/T), valamint kétajtós és négyajtós kivitelben kapható. A Windsor (Ontario) üzemben fogják gyártani – kezdetben a kétajtós változatot 2024 közepétől, a négyajtós változatot pedig 2025 első negyedévétől – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink