Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A dízelbotrány elérte a BMW-t is
Európában több ezer dízelüzemű BMW X3 SUV-ról derült ki, hogy a Volkswagen dízelbotrányához hasonlóan olyan szoftvert használnak, amely kikapcsolja a károsanyag-kibocsátó rendszert.
Németország szövetségi közlekedési felügyelete (KBA) azt állítja, hogy a 2010 és 2014 között gyártott BMW X3 SUV dízelautókon egy károsanyag-kibocsátást csaló eszközt fedezett fel. A német hatóság azt állítja, hogy a BMW az X3-as modelleket 1,8 és 2,0 literes turbódízel motorokkal szerelte fel, amelyek bizonyos körülmények között a jogszabályban előírtnál magasabb kibocsátást produkálnak.
A KBA korábban már bejelentette, hogy vizsgálatot indít az X3-as modellekben a kötelező károsanyag-kibocsátó rendszerek kikapcsolására vonatkozó állítások miatt, amikor az autóban bekapcsolták a légkondicionálót – a légkondicionálót jellemzően kikapcsolták, amikor a laboratóriumi károsanyag-kibocsátási teszteket végezték. Most a KBA azt állítja, hogy olyan szoftvert talált, amely lehetővé teszi, hogy az X3 modellek – különösen az sDrive 18d és az xDrive 20d – a nitrogén-oxidok kibocsátása a megengedett határértékeken kívülre essen, ha a légkondicionáló be van kapcsolva. A KBA szerint körülbelül 33.000 német jármű érintett, és becslések szerint Európa-szerte akár 150.000 járművet is érinthet a károsanyag-kibocsátást kiküszöbölő eszköz.
„A BMW már egy ideje dolgozik egy hardveres és szoftveres intézkedésen a kifogásolt funkciók megszüntetésére. A hardver- és szoftverintézkedést várhatóan 2024 júniusában helyezik üzembe." – áll a német közlekedési hatóság közleményében.
Annak ellenére, hogy a BMW együttműködik a KBA-val – amely még nem hozott végleges döntést az ügyben –, a német médiának azt nyilatkozta, hogy nyitva kívánja tartani jogi lehetőségeit – írja a drive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!