![Több mint egymillió autót hív vissza a Stellantis](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/919752/Jeep-Grand-Cherokee-4xe-onvezeto_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Több mint egymillió autót hív vissza a Stellantis](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/919752/Jeep-Grand-Cherokee-4xe-onvezeto_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Gyártók A BYD a vámok ellenére is nyereségesebb lesz Európában, mint Kínában
Fotó: BYD
Miután az EU új vámokat jelentett be a kínai elektromosautó-importra, a BYD-re további 17,4 százalékos vámot vetettek ki. Mivel azonban a BYD a hírek szerint az EU-ban nagyobb nyereséget termel az olyan modellekkel, mint a Seal U, mint Kínában, a piacvezető vállalat várhatóan túljut a hatáson.
A BYD bejelentette, hogy 2020-ban belép az európai autópiacra. A 2021-es norvégiai bevezetés után a BYD bemutatta elektromosautó-kínálatát, beleértve az Atto 3, Han és Tang modelleket. Azóta a BYD stratégiailag terjeszkedett a régióban, olyan modellekkel, mint a Dolphin és a Seal. Tavaly pedig az Atto 3 volt a BYD legkelendőbb elektromos autója Európában. A BYD azonban úgy látja, hogy a következő években felgyorsulnak az eladások, miután többet megtudott az EU piacáról.
A magas várakozások annak ellenére valósulnak meg, hogy az EU új vámokat vetett ki a Kínából importált elektromos járművekre. Miután a globális piacokat elárasztották a Kínából származó olcsóbb elektromos autók, Ursula von Der Leyen, az EU Bizottság elnöke októberben vizsgálatot jelentett be. Azonban a BYD profitja még mindig magasabb az EU-ban a vámokkal együtt is.
Az EU-nak drasztikusan meg kellene emelnie a vámokat ahhoz, hogy csökkentse az exportra való ösztönzést. Még egy 30 százalékos vám is 15 százalékos nyereséget, azaz 4700 eurót jelentene a BYD számára Kínához képest. A nyereség csökkentéséhez 45-55 százalék körüli vámokra lenne szükség. Ez azonban valószínűleg még inkább ártana a külföldi autógyártóknak, például a Kínából exportáló BMW-nek és Teslának. A BYD vezérigazgatója, Wang Chuanfu szerint a vámok Kína autóipari erejét bizonyítják. Mivel a BYD első európai gyára még ebben az évben megkezdi a termelést, az elektromosautó-gyártó arra számít, hogy a magasabb vámok lehetséges hatásait le fogja tudni küzdeni – írja az Electrek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink