Gyártók Q3-as, Q4-es, e-motorok – nagy lendülettel indítják az újévet a győri audisok

Q3-as, Q4-es, e-motorok – nagy lendülettel indítják az újévet a győri audisok

Pardavi Mariann | 2017.12.28 06:31

Q3-as, Q4-es, e-motorok – nagy lendülettel indítják az újévet a győri audisok

Sűrű évet hagytak maguk mögött a győri Audi Hungaria dolgozói. Bértárgyalások, sztrájk, vezetőváltás tette izgalmassá 2017-et.

Hirdetés

Kezdjük is mindjárt januárral, ugyanis rögtön év elején vált paprikássá a gyárban a hangulat. Január 23-a óta folytak az egyezkedések az Audi Hungaria és a szakszervezet között, a helyzet odáig fajult, hogy sztrájkbizottságot is alapítottak. A bértárgyalás eredménye csaknem három hét közös munka után született meg. Úgy döntöttek, hogy az alapbér 2017. január 1-jétől 30 ezer forinttal nő, 2017. június 1-jétől pedig a mozgóbér 3 százalékát beépítik az alapbérbe. 2018. január 1-jétől szintén 30 ezer forinttal nő az alapbér, és szintén ettől a dátumtól kerül be a mozgóbér 3 százaléka az alapbérbe. Bevezették az úgynevezett lojalitási bónuszt, melynek pontos összegét korábbi cikkünkből tudhatja meg.

Kell is a dolgozóknak a plusz pénz, ugyanis új termékek kerültek a győriek keze alá. Márciusban kezdték el gyártani a CNG-motorokat, és szintén ebben a hónapban gördült le a gyártósorról az első RS 3 Limousine.

Bejelentették továbbá, hogy a Q3-ast 2018-tól, a Q4-est pedig 2019-től készítik majd Győrben, a felkészülés már zajlik. Sőt, jövőre indul el az e-motorok sorozatgyártása is az Audi Hungariában, az ehhez szükséges első gyártóberendezéseket már integrálták a gyártási folyamatba.

Az új modellek gyártásához szükséges ismeretek elsajátítása is elkezdődött a vállalatnál. Több mint ezer munkatársat képeznek ki az oktatóközpontban az Q3 gyártására. A munkához emberek kellenek, fel is vették a 12 ezredik dolgozót, aki a karbantartó csapatot erősíti a karosszéria üzemben.

Vezetői szinten is hatalmas jövés-menés volt: ebben az évben távozott minden előzetes bejelentés nélkül az Audi Hungaria első embere, Peter Kössler. A helyére egy ismerős arc került Achim Heinfling személyében. Az éves értékelésen az új vezető azt mondta a szektorban zajló változásokról: az autóiparban elektrifikációs átalakulási folyamat történik, a következő évtizedben még biztosan folytatódik a belsőégésű motorok gyártása.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink