Gyártók Achim Heinfling: a Q4-es modellel meghatározóak leszünk az SUV-szegmensben

Achim Heinfling: a Q4-es modellel meghatározóak leszünk az SUV-szegmensben

Wurmbrandt András | 2017.12.06 11:54

Achim Heinfling: a Q4-es modellel meghatározóak leszünk az SUV-szegmensben

Mozgalmas év előtt áll az Audi Hungaria, 2018-ban megkezdődik az e-motorok és a Q3 szériagyártása is, ezen felül pedig negyedszázados jubileumát is ünnepli majd a négykarikás vállalat. A társaság első embere mindenre kiterjedő értékelést adott 2017-ről is.

Hirdetés

Vezetőt váltott a mögöttünk lévő esztendőben az Audi Hungaria, miután Peter Kössler, a győri gyár igazgatóságának elnöke szeptemberben az Audi AG igazgatótanácsának termelésért és logisztikáért felelős tagja lett. Így tehát az az Achim Heinfling értékelte a 2017-es évet – és természetesen irányítja tovább a konszern magyarországi leányát - aki korábban, 2007 és 2014 között a motorgyártás vezetőjeként egy izgalmas növekedési ciklusban kísérhette a vállalat fejlődését.

Az elmúlt 12 hónap nem hozott rekordszámokat a négykarikás zrt.-nek, ám Achim Heinfling szerint a motorgyártás és a járműgyártás is stabil termelési adatokat mutat.

Tíz új motorvariáns termelése indult meg 2017-ben, és több mint 30 helyszínre szállítottak erőforrást. Kiemelte, 2,5 literes, öthengeres motorjukat egymást követő nyolcadik évben választották „Az év motorjává”.

Hangsúlyozta azt is, hogy bár az autóiparban elektrifikációs átalakulási folyamat zajlik, a következő évtizedben még biztosan folytatódik a belsőégésű motorok gyártása. Jövőre megkezdődik egy háromhengeres, 1 literes, 115 lóerős Ottó-motor gyártása, ami az A3-as és a Q2-es modellekbe kerül majd, emellett pedig egy négyhengeres dízellel is számolnak.

Új gyártósorokba is beruháznak ezen a területen, ahol jelenleg egyébként húsz robot egészíti ki a humán munkaerőt.

Achim Heinfling visszatérve a járműiparban zajló változásokra, rámutatott, az Audi fontosnak tartja a fenntartható mobilitást, ezt a CNG-motorok már zajló gyártása mellett az is mutatja, hogy meghatározó szereplőként vannak jelen az elektromobilitás fejlődésében is. Hozzátette, 2018-ban elindul Győrben az e-motorok szériagyártása – az erőforrásokat is itt fejlesztették.

Az e-motorokat egyébként egy teljesen új koncepció szerint szerelik össze, amihez egy egész sor összeszerelő szigetet építettek fel. Az elektromos motorok gyártása nem olyan összetett, mint a belsőégésűeké, de az igazgatóság elnöke megjegyezte, a nagyobb járművekbe legalább két e-motort építenek be, és ezzel a hozzáadott érték szempontjából hasonló szinten vannak, mint a belsőégésűek esetében.

A járműgyártásra térve Achim Heinfling a tavalyi évből a TT RS Coupét és Roadstert emelte ki, hozzátéve, hogy az ügyfelek személyes kívánságait figyelembe véve 150 exkluzív járművet szállítottak ki, melyek közül színek tekintetében a gleccser fehér volt a legnépszerűbb. Az RS 3-as Limousine kapcsán a legfontosabb célpontokat, az Egyesült Államokat, Nagy-Britanniát és Németországot említette.

Az elnök szerint az e-motorok mellett a járműgyártásban is sokat ígérő perspektívák mutatkoznak 2018-ra: stratégiai fontosságú ugyanis a Q3-as SUV modell sorozatgyártásának Győrbe kerülése. Az előkészületek már gőzerővel folynak, egy komplett új karosszériaüzem épült 90 ezer négyzetméteren, 700 új robottal. Ezzel megduplázta a vállalat a karosszériagyártó területét. Az első Q3 karosszériák egyébként már elkészültek, a termelés pedig információink szerint a jövő nyáron megkezdődik. Ehhez az év közepén hazatér majd Pozsonyból az az 550 audis munkatárs, akik épp egy éve vannak kiküldetésben a Volkswagen gyárban.

A Q3 azonban úgy tűnik még nem jelenti a végét a győri összeszerelésre tervezett SUV modellek sorának: 2019-ben ugyanis jöhet a Q4. Ezzel a teljesen új koncepcióval Achim Heinfling szerint meghatározóak lesznek az SUV-szegmensben a konszernen belül.

Az elnök bővebben kitért a motor- és a járműgyárban zajló modernizációs folyamatokra is, amelyek okos megoldásokat hoznak a termelésbe. Rámutatott, fontos számukra a digitalizáció, az új robotok beállítása, ám megnyugtatott, hogy ez nem jelent veszélyt munkatársaikra. Úgy fogalmazott, minden kollégára szükség van, hiszen ők garantálják a sikert, de a jövőben arra törekednek, hogy az élő munkaerő sokkal inkább értékteremtő munkát végezzen.

A vállalatnál egyébként már átlépte a 12 ezret a dolgozói létszám, amit tovább terveznek bővíteni. Ehhez jó alapot jelenthez az az ezer gyakornok, akiket 2017-ben foglalkoztattak a gyárban.

Achim Heinfling végezetül kitért a négykarikás győri vállalat negyedszázados jubileumára is, melynek kapcsán rámutatott, az elmúlt 25 évben 8,5 milliárd eurót fektettek be a városban.

(Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba)

Kiemelt Partnereink