Gyártók Napi 6000 konténert mozgat meg a Duvenbeck a VW új elosztóközpontjában

Napi 6000 konténert mozgat meg a Duvenbeck a VW új elosztóközpontjában

autopro.hu/P.M. | 2016.08.30 18:18

Napi 6000 konténert mozgat meg a Duvenbeck a VW új elosztóközpontjában

A Pozsony-környéki Malackyban nyílt meg a Volkswagen-csoport új konszolidációs központja (Konzern Consolidation Center; KCC), mely a beszállítók és a vállalatcsoport nagy földrajzi távolságban fekvő termelési helyszínei közötti hatékony termékáramlást biztosítja.

Hirdetés

A KCC megnyitásával a teli és üres konténerek új elosztóközpontja kezdi meg működését a csoport szállítási hálózatában. Szlovákiából, Magyarországról, Romániából és Bulgáriából együttesen mintegy 540 beszállító láthatja el az új központon keresztül a Volkswagen,az Audi, a Skoda, a Seat, a Porsche és a Lamborghini összesen 28 európai gyárát.

Az eddig bérelt logisztikai csarnokkal összevetve Malacky új KCC-létesítménye a mintegy 19 ezer négyzetméternyi csarnokterületével, 24 be- és kirakodóállomásával, valamint 50 tehergépkocsi-parkolóhelyével kiváló strukturális feltételekkel rendelkezik. A mintegy három futballpályányi csarnokterületen a vállalatcsoport minden márkája számára hatékonyan biztosítható a régió egyre növekvő anyagforgalma, mind nagyobb mértékben kiaknázva az előnyös szinergiák lehetőségeit is.

– A KCC új létesítménye új lehetőségeket nyit a folyamatok karcsúsítása, a kapacitások növelése, illetve az anyagkezelés még hatékonyabb és költségtakarékosabb szervezése előtt – emelte ki Astrid Lühring anyaglogisztikai vezető. A KCC üzemeltetője a Volkswagen megbízásából a Duvenbeck társaság. Az új központban munkanaponként mintegy 1200 tonna anyagot és nagyjából 6000 konténert mozgatnak meg.

A KCC mindemellett a fejlett környezetvédelmi megoldások terén is példaértékű. Optimális hőszigetelése nagyban csökkenti a fűtési költségeit, a hőveszteséget a be- és kirakodóterület kettős kapuzata mérsékli, miközben a LED-technikájú világítás segítségével mintegy 50 százalékkal mérsékelhető az elektromosáram-igény. Mindezeken túl az optimális rakományszervezéssel a belépőoldal átlagosan 90 járművéről a kilépőoldalon mintegy 65 járműre csökkenthető a tehergépkocsi-forgalom.

A KCC új létesítményével immár különböző alternatív szállítási koncepciók alkalmazásának feltételei is rendelkezésre állnak, amelyek tovább csökkenthetik a szállítás szén-dioxid-kibocsátását. Ennek megfelelően például az európai rakományszervezés további fejlesztésére is lehetőség nyílik, az egyes helyszínek ellátása, illetve anyagelszállítása pedig a jövőben akár különösen kis károsanyag-kibocsátású, megnövelt hosszúságú járműszerelvényekkel is elképzelhető. Amennyiben EU-szerte kedvező döntés születik e megnövelt hosszúságú járműszerelvények engedélyezéséről, ezen szállítási megközelítés hosszú távon is jövőbemutató alternatívát jelenthet.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink