Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt vannak a tervek: sebességet vált a VW
A digitalizáció, a mobilitási szolgáltatások és az elektromos járművek részarányának növelése a Volkswagen átalakításának legfontosabb stratégiai céljai - ismertette a vállalat vezérigazgatója.
A korszakváltást leginkább az a húsz új elektromos modell fémjelzi majd, amit 2020-ig tervez bemutatni a konszern - mutatott rá Matthias Müller, azonban a változások közel sem állnak meg ennyiben.
Az autóiparban küszöbön álló technológiai átalakulás, a digitalizáció és a hálózatra kapcsolt járműtechnológia fejlesztése keretében a Volkswagen kész stratégiai partneri kapcsolatra lépni internetes cégekkel. "Az a korszak, amikor az autóipar különálló ágazatként működött, végérvényesen a múlté" - fogalmazott Matthias Müller, hangsúlyozva, hogy a változástól való félelem, az elzárkózás, vagy a ragaszkodás ahhoz az illúzióhoz, hogy az autóiparban eleve mindent az autógyárak tudnak a legjobban, nem vezet sehová.
A vezérigazgató nem nevezte meg a potenciális technológiai együttműködő partnereket, kijelentette viszont, hogy jelenleg nem folytatnak tárgyalásokat sem az Apple, sem a Google céggel – márpedig a mobilitás digitalizációja területén éppen ez a két vállalat támaszthatja a legerősebb konkurenciát a hagyományos autógyáraknak.
A Volkswagen tervei között szerepel egy leányvállalat alapítása különböző mobilitási szolgáltatások ellátására, amely 2025-ig forgalmának "egy jelentős hányadát" termelné ki. "Hamarosan egy teljesen független céget alapítunk a célra" - jelentette be Matthias Müller.
Matthias Müller - tervekből nincs hiány |
A konszern első embere azt is elárulta, szorosabban be kívánja vonni a konszern munkájába a Volkswagen egyik főrészvényesét, a katari befektetési alapot. "A jövőben több területen is szorosabban együtt fogunk működni" - mondta. Médiaértesülések szerint a konszern felügyelőbizottsága már foglalkozott annak lehetőségével, hogy az elnökség létszámát hatról nyolcra emelik. A két új poszt egyikét a törzsrészvények 17 százalékával rendelkező katari befektetési alap kapná meg, a másikat a dolgozói képviselet.
A sajtótájékoztatón természetesen a dízelbotrányról is szó esett: a Volkswagen 7,8 milliárd eurót különített el az érintett járművek visszavásárlására vagy javítására. Az összeg része a tavalyi eredményből a dízelbotrány költségeinek fedezésre képzett 16,2 milliárd eurós céltartaléknak. Bírságokra és kártérítésekre a konszern 7,0 milliárd eurót különített el. A botrányban érintett járművek visszahívása és javítása "a legfontosabb feladatunk, amíg az utolsót is rendbe nem tettük" - szögezte le Matthias Müller vezérigazgató.