Gyártók Elbírna Magyarország még egy autógyárat? Jöhet a BMW?

Elbírna Magyarország még egy autógyárat? Jöhet a BMW?

Pardavi Mariann | 2018.04.25 08:34

Elbírna Magyarország még egy autógyárat? Jöhet a BMW?

Sandra Schillmöller, a BMW szóvivője a napokban azt nyilatkozta, felmérik, mely országok lehetnek alkalmasak a jövőbeli termelésre. Ezzel egy időben röppentek fel olyan hírek, miszerint a német gyártó Miskolc mellett húzná fel új telephelyét.

Hirdetés

Miskolc és Borsod-Abaúj-Zemplén megye online lapja hozta le elsőként a hírt a BMW esetleges terveiről. Egyelőre csak találgatás, hogy Hernádnémetiben húznák fel az üzemet, ugyanis a lapnak a település polgármestere és más sem nyilatkozhatott, ugyanis titoktartási szerződést írtak alá.

– Bizakodásra ad okot, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítottak egy Hernádnémeti beruházást – osztotta meg gondolatait az autopro.hu kérdésére Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) főtitkára.

Hogy a környéken találna-e elegendő szakembert a német gyártó, egyértelműen igen a válasz a főtitkár szerint. Úgy gondolja, a BMW neve cseng annyira jól, hogy odacsábítsa a munkaerőt. Kilián Csaba szerint akár akkora húzóereje is lehet a BMW-nek, hogy a térségből külföldre költözött magyarok közül akár többen is hazatérhetnének miatta. Akárhogy is lesz, ha valóban Magyarország, és valóban Hernádnémeti mellett dönt az OEM, akkor több ezer szakemberre lesz szüksége. Hogy mennyire borítja fel egy ekkora gyártó jelenléte a kisebb autóipari cégek munkaerőállományát, csak évek múlva derül ki. Ám az is tény, ha a beruházás megvalósul, számos új beszállítói lehetőséget is ad a kkv-knak.

Ha meg is születik a döntés, legalább 2-3 év, mire elkezdődik a gyártás. Kilián Csaba szerint addigra a Miskolci Egyetem képezhet a gyártó igényei szerint megfelelő számú mérnököt, és ugyanez megtörténhet szakmunkás képzés terén is.

A BMW-t az ötödik, láthatatlan magyarországi autógyárként szokták említeni, nem alaptalanul, ugyanis Kilián Csaba becslése szerint legalább 50 hazai cég gyárt alkatrészeket a márkának. A MAGE főtitkára úgy látja, ez a tény is bíztató, és billentheti hazánk irányába a döntést, hogy itt megbízható beszállítói lánc működik. További bizakodásra ad okot a többi magyarországi autógyárak elégedettsége, illetve a kedvező adózásból fakadó gazdasági környezet.

Kilián Csaba szerint, ha nem Miskolcot választaná a gyártó, Magyarországon belül még Debrecen, Nyíregyháza és esetleg Pécs jöhetne számításba.

Kiemelt Partnereink