Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Borulhat a termelés: az elektromobilitás miatt vitáznak a Daimlernél
Megcsúszhat a Mercedes E-osztály gyártása, mivel a német gyártó untertürkheimi telephelyén dolgozók ezrei féltik munkájukat az elektromos autók előretörése miatt.
Jócskán felkavarta az állóvizet a Daimler untertürkheimi telephelyén egy elektromobilitással kapcsolatban kipattant vita, ami most már a termelésben is problémákat okoz. A helyi Daimler-üzemben 19 ezer munkahely függ a belsőégésű motorok gyártásától, ám a hosszú távon gondolkodó dolgozók – teljesen érthetően – a jelek szerint nem szeretnének hamarosan új állás után nézni. A munkavállalói oldal azt sürgeti, hogy Untertürkheim kapjon nagyobb szerepet a vállalat e-hajtási stratégiájában. Hogy szavaiknak nyomatékot adjanak, a június utolsó napjaiban fokozódó vita során bejelentették, júliusban nem fognak túlórázni- írja az Automobilwoche.
A dolgozói lépés miatt a Daimler sindelfingeni telephelye került bajba, alaktrészhiány miatt ugyanis le kellett mondani az E-osztály termelésének délelőtti műszakjait. Az ügy tehát már a termelést veszélyezteti, ám az untertürkheimi vita megoldása kemény feladat elé állította a német autógyártót. Még Frank Deiß üzemvezető szerint sem egyértelmű, hogy az üzemben akkumulátorgyártási munka kezdődhetne a követeléseknek megfelelően, hiszen az komoly beruházásokat igényelne.
A dolgozóknak üzleti szempontból nincs sok esélye, hogy komolyabb sikert érjenek el akciójukkal, hiszen a Daimler pár hete jelentette be, hogy Kamenzben tervezi beindítani az akkumulátorgyártását. Az sem szól épp a baden-württembergi Untertürkheim mellett, hogy itt a fémipari szakszervezet által kiharcolt bérminimumok csak tovább növelnék az autógyártó költségeit.
Hogy mégis szülessen valamiféle kompromisszum, az üzem az elektromos hajtásláncok kisebb, de szintén fontos egyéb alkatrészeinek gyártását kaphatja meg. Mivel az e-meghajtás jóval egyszerűbb felépítésű, mint belsőégésű társa, hosszú távon valószínűleg az untertürkheimi motorgyárhoz hasonló üzemekben elkerülhetetlenek lesznek kisebb-nagyobb leépítések. Épp ezért nem véletlen, hogy az ügyben a tartományi közlekedési miniszter is felszólalt már: Winfried Hermann szerint itt az idő, hogy a gyár harcot indítson az innovatív technológiák megszerzéséért.