Gyártók Az Opel szétzúzhatja technológiai központját?

Az Opel szétzúzhatja technológiai központját?

autopro.hu/Sz.K. | 2018.07.26 06:08

Az Opel szétzúzhatja technológiai központját?

Az Opel eladhatja rüsselsheimi kutató-fejlesztő központját, azonban ezzel nagy port kavarna szakszervezeteiben és Németországban is.

Hirdetés

– Helyzetünk egyértelmű. Az Opel fejlesztési részlegének eladása kockázatba sodorná a vállalat jövőjét, tudatosította a vállalat üzemi tanácsa. – A márka technológiai szíve a mérnöki munkában rejlik. A tervezési központ nélkül pusztán a gyártási, szolgáltatási és adminisztratív funkciók az Opelnek nem tudnak személyiséget adni.

A német márka üzemi tanácsa arra válaszul szólalt meg, hogy a napokban a francia Le Monde május közepi vállalati dokumentumokra hivatkozva azt írta, hogy az Opel, illetve új anyavállalata, a PSA a K+F központ négy különböző részének értékesítéséről egyeztetett. Az 500 millió euró értékű lehetséges tranzakció közel négyezer érintett dolgozót, a fejlesztéssel foglalkozó állomány nagyjából felét jelenti. Ha megvalósul, az értékesítés már év végéig megtörténhet. Négy vállalat érdeklődik: a francia Altran, Akka és Segula, illetve a német Bertrandt.

A szakszervezetek hozzátették, hogy végig igyekeztek lebeszélni a menedzsmentet arról, hogy stratégiai partnerségbe lépjenek harmadik felekkel az ügyben. Ezen felül csak 3700 munkahely megszüntetésébe egyeztek bele májusban, amikor még nem volt szó a fejlesztőközpont egy-egy részlegének, vagy egészének eladásáról.

Az IG Metall és a német szakszervezetek úgy gondolják, egyszerűen nem fogadhatják el az Opel szíve és az ott dolgozók elleni merényletet harc nélkül. Az üzemi tanács tárgyalásra hívta Michael Lohscheller vezérigazgatót és Christian Müller főmérnököt is.

Az Opel újraszervezési tervével kapcsolatban tavaly novemberben Lohscheller elmondta, hogy a márka mérnöksége integrálódik a PSA globális kutatás-fejlesztési hálózatába. Minden új Opel motort Rüsselsheimben terveznek meg, hogy biztosítsák a kulcsfontosságú, versenykülönbséghez juttató alkatrészek minőségét.

– Mérnökségünk az Opel magjában marad, annak ellenére, hogy tudjuk, hogy a GM-től érkező munkaterhelés a következő években jelentősen csökkenni fog, közölte akkor Lohscheller. – Éppen ezért keressük a különböző lehetőségeket, hogy hogyan érhetjük el a fenntartható és sikeres állapotot.

Könnyen lehet, hogy az adásvételből semmi sem lesz, az azonban jól látszik, hogy a PSA által még korábban az Opel jövőjéről kidolgozott különböző forgatókönyvek még ma is komoly feszültségeket hoznak felszínre.

Kiemelt Partnereink