Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A brexit beteheti a kaput a BMW-nek?
A vártnál is jobb negyedévet zártak a bajorok: Európa és Kína sikereket, a motorkerékpár-divízió és a brexit veszélyeket rejt.
Nem panaszkodhat a BMW az idei második negyedévre, hiszen forgalma 4,5 százalékkal 25 milliárd euróra nőtt, ez pedig meghaladta az elemzői várakozásokat. A profit is jobban alakult az előzetes elképzeléseknél, az előző év azonos időszakához képest 11 százalékkal 1,94 milliárd euróra rúgott. A jó eredmények alapját az erős európai és kínai kereslet adta, emelte ki Harald Krüger cégvezér az Automobilwoche szerint.
Vannak azonban óvatosságra intő jelek is: természetesen a bajorok számára továbbra is az autógyártás a legfontosabb, ám egy szintén hagyományosnak mondható területen, a motorkerékpárok piacán gyengélkedett a német gyártó. Ugyancsak negatívum a Takata-botrány, a légzsákok visszahívása eddig 472 millió eurójába került a BMW-nek. A brexit népszavazás eredménye is egy újabb kellemetlenség, hiszen a Mini márka gyártásának nagy része a szigetországban történik, nem beszélve a brit piac fontosságáról. A britek és az Európai Unió viszonyának változása hosszú távon határozhatja meg a BMW versenyképességét.
A kilátások az autóágazat sikereinek köszönhetően összességében továbbra is jók: Harald Krüger bízik benne, hogy idén 2,25 millió autót értékesíthetnek, ezzel pedig 9,2 milliárdos adózás előtti bevételt érhetnek el. A legkomolyabb remények talán a tengelyhosszított X1-es kínai jövőjéhez kapcsolódnak.