Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Véget ér az autóipari dolgozók sztrájkja
Helyi idő szerint október 30-án, hétfőn sikerült megegyeznie a kollektív szerződésről és a béremelésekről is a United Auto Workers szakszervezet és a General Motors képviselőinek. Ezzel a Ford és a Stellantis után a harmadik nagy detroiti gyártónál is véget érhet a sztrájk.
A General Motors és a United Auto Workers (UAW) szakszervezet előzetes megállapodásra jutott – mondta el a Reutersnek két, az ügyet jól ismerő forrás –, ami gyakorlatilag véget vet a Detroit Three-ek nevezett három autógyártó elleni első egyesített sztrájknak. A UAW akciója rekordbér- és juttatásemeléshez vezet. A GM-mel kötött megállapodás részletei még nem ismertek.
A megállapodás a Ford Motorral és a Chrysler-tulajdonos Stellantis-szal való megállapodásokat követi, amely szakértők szerint jelentős sikert jelent az autóipari munkások számára az évekig tartó stagnáló bérek után.
A három gyártó közel 150 ezer szakszervezeti tagja közül közel 50 ezer dolgozó csatlakozott a szeptember 15-én kezdődött akciókhoz. A UAW eszkalálódó, célzott sztrájkokkal kapcsolatos stratégiája több mint 40 nap alatt dollármilliárdokba került a Detroit Three-nek és a beszállítóknak.
A két említett forrás szerint a GM dolgozói a megállapodás hivatalos bejelentése után térnek vissza dolgozni, a GM szóvivője nem kommentálta az értesülést. Joe Biden amerikai elnök méltatta az előzetes megállapodást, és magát a szakszervezet támogatójának nevezte.
Ilyen még nem volt
A UAW most először alkudozott egyszerre mindhárom autógyártóval, eközben a kulcsfontosságú gyárakat érintő sztrájkokkal fenyegetőzött, hogy felgyorsítsa a folyamatokat. A szakszervezet többször is azzal vádolta az autógyártókat, hogy gazdagítják a vezetőket és a befektetőket, miközben elhanyagolják a dolgozókat.
A detroiti autógyártók azzal érveltek, hogy a UAW követelései jelentősen megemelnék a költségeiket, és hátrányos helyzetbe hoznák őket a Teslával, és az olyan külföldi márkákkal szemben, mint a Toyota, amely cégek nem rendelkeznek szakszervezettel.
Fokozatosan növelték a nyomást
A sztrájk szeptemberben viszonylag jelentéktelen üzemekben kezdődött, azonban fokozatosan átterjed a jövedelmezőbb üzemekre, ahol a pickupokat és SUV-okat gyártják az érintett vállalatok. Az elmúlt két hétben a UAW dolgozói az érintett gyártók globálisan legjövedelmezőbb üzemeiben is sztrájkba kezdtek: a GM arlingtoni, a Ford Kentucky Truck és a Stellantis Sterling Heights-i gyárai is leálltak.
A sztrájkhullám végül kilenc üzemet érintett, amelyek közül hétben korábba még nem fordult elő munkabeszüntetés – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!