Elemzések Új gyárat építhet hazánkban a CATL – ez történt a 27. héten

Új gyárat építhet hazánkban a CATL – ez történt a 27. héten

Végh Martin | 2023.07.10 07:22

Új gyárat építhet hazánkban a CATL – ez történt a 27. héten

Fotó: Pörge Béla

A Debrecenben akkugyárat építő CATL akkumulátor-újrahasznosító üzemeket építene, és ezek egyikét akár hazánk is megkaphatja. Több autógyártó is Dél-Amerikában készül jelentős befektetésekre a feltörekvő piacok meghódítása érdekében, míg az elektrifikáció Európában új munkahelyeket, sőt egy új gyárat is hozhat. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A kínai CATL akkumulátorgyártó óriás több földrészen is újrahasznosító üzemet építene az elhasznált akkuk és a gyártási melléktermékek feldolgozására. Mivel a vállalat Debrecenben építi egyik európai üzemét, ésszerű döntés lenne a részéről a helyi újrahasznosító létesítmény hazánkba telepítése.

A szakemberképzésre és a kutatás-fejlesztésre is kiterjedő együttműködési megállapodást írtak alá a Debreceni Egyetem és a BMW helyi gyárának vezetői. Ezzel tovább erősítve a német autógyártó debreceni elkötelezettségét.

A BMW Csoport sikeresen szerepelt a magyar újautó-piacon az év első hat hónapjában. 2690 darab BMW és 351 darab Mini modell eladásával a legnépszerűbb prémiumgyártó lett itthon.

Célkeresztben Dél-Amerika

A Volkswagen 2026-ig egymilliárd eurót fektet be Dél-Amerikában annak érdekében, hogy eladásait jelentősen növelje a gyorsan fejlődő piacon. A vállalat a következő években számos modellt is piacra dobna a földrészen.

A német autógyártó óriáshoz hasonlóan a kínai BYD is célba vette Dél-Amerikát. A vállalat a Ford egykori telephelyén indítaná be járművei helyi gyártását.

Munkahelyeket ad, de áldozatot is követel az átmenet

Az elektrifikáció új munkahelyet hoz az Audi főüzemében, Ingolstadtban. Itt a Q6 e-tron gyártásának megkezdése 500 új állást teremt, részben egy akkuk összeszerelésére felállított gyártósor által.

A Ford kölni üzemében az elektromos átmenet sokak számára különösen szomorúvá tehette az előző hetet, ugyanis végleg leállt a Fiesta gyártása. A kisautónak azért kellett mennie, hogy hely szabadulhasson fel a villanyhajtású járművek számára.

Az elektrifikáció a tengerentúlon is folytatódik. Sajtóértesülések szerint a Hyundai egy második elektromos autóknak dedikált gyártóüzemet építene Észak-Amerikában.

Európában szintén egy új elektromosautó-gyártó egység építésére van kilátás. A kínai SAIC Motor már hivatalosan is dolgozik a megfelelő építési helyszín kiválasztásán.

A Schaeffler 20 millió euróból fejlesztette és bővítette a Zsolnától északra található Kiszucaújhelyen lévő telephelyét. Az elektromobilitáshoz kötődő beruházás részeként egy új kutatás-fejlesztési központ is épült.

Az elektromobilitás a Bosch-nál is téma volt az előző héten. A számos tevékenységét Németországból kivinni szándékozó vállalat megegyezett a IG Metall szakszervezettel arról, hogy 2027-ig nem lesznek működési okokból következő elbocsátások.

Magyarországon az E.ON Csoport töltőtelepítési programjának köszönhetően fejlődött a töltőhálózat. A program keretében Európa kilenc országában több mint ezer, 150 kilowattos ultragyors töltőpont telepítését irányozták elő, a program részeként most kettő töltőt adtak át Székesfehérváron.

Nem a múlté az alkatrészhiány

Az anyagellátási helyzet javul, ennek ellenére az alkatrészhiány még nagyon is a jelen része a német autóipari vállalatok számára. Az ifo felmérése szerint több mint felük szembesül ellátási gondokkal.

Az ellátási zavarokra ráerősíthet Kína azon döntése, hogy augusztustól kettő chipgyártásban használt és elektromobilitás szempontjából fontos fém kivitelét is korlátozza.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink