Elemzések Óriási béremelés jön a kecskeméti Mercedes-nél – ez történt a 49. héten

Óriási béremelés jön a kecskeméti Mercedes-nél – ez történt a 49. héten

Végh Martin | 2022.12.12 07:23

Óriási béremelés jön a kecskeméti Mercedes-nél – ez történt a 49. héten

Fotó: Daimler Media

Jelentős összegű béremelésről született megállapodás a Mercedes kecskeméti gyárában. A Volkswagen tovább halad az elektrifikáció útján, bár változtatásokkal, melyek a potenciálian hazánkban épülő kelet-európai akkumulátorgyárat is érintik. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Két lépcsőben történő béremelésről, illetve eredményrészesedésről állapodtak meg a kecskeméti Mercedes-gyárban a szakszervezetek és a német autógyártó hazai menedzsmentje. Ezek eredményeként egyes dolgozók bére mintegy harmadával is nőhet.

A Stadler húsz darab Flirt motorvonatot szállít a finn VR Csoport számára. A járművek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében fognak készülni.

A Volkswagen közölte, hogy a gazdasági viszonyokra tekintettel idén már nem fog döntést hozni arról, hogy hol építi fel kelet-európai akkumulátorgyárát, melyért Magyarország is versenyben van.

Az előző héten adták át a német tulajdonú Hechinger Kft. új műhelyét Tiszakécskén. Az autó-, gép-, építő- és orvostechnikai ipar számára elektronikai részegységeket gyártó vállalat fejlesztésével hetven új munkahely jött létre.

A szegedi Multigrade Kft. 449 millió forintos beruházással alakít ki korszerű gumihulladék-feldolgozó üzemet. A létesítményben évente 5000 tonnánál is több gumit dolgozhatnak majd fel.

Elektrifikáció másképpen

A Volkswagen éppen átgondolja elektrifikációs stratégiáját. Ennek eredményeként döntöttek a ma használt MEB elektromos padlólemez életidejének kitolásáról további fejlesztések által. A vállalat ezenkívül azt is bejelentette, hogy 2025-ig közel félmilliárd eurót fektet legnagyobb, Wolfsburgban található üzemébe, hogy megkezdődhessen ott az elektromos autók gyártása.

A Mercedes-Benz szintén az elektromobilitás jegyében fektet be Németországban. A vállalat Untertürkheimben található, tradicionálisan belső égésű motorokat készítő üzeme a jövőben kétszer annyi villanymotor gyártására lesz képes, mint ma.

Rossz hírek

A dolgok több vállalat háza táján sem alakulnak a tervek szerint. Ha minden igaz, a Renault és a Nissan a szövetségük jövőjére vonatkozó terveiket idén már nem fogják bejelenteni. Ez azt jelenti, hogy az eredetileg novemberre tervezett bejelentés már többedik alkalommal csúszik a vitás kérdések miatt.

A BMW-re büntetést szabott ki a brit versenyhivatal, mivel szerinte a német OEM nem tesz eleget információszolgáltatási kötelezettségének egy folyamatban lévő nyomozással kapcsolatban. A gyártó szerint a hatóság túllépi a jogkörét.

Az Apple ismét módosítani kényszerült az első autója megalkotását célzó terveit. A vállalat az eddigiekkel ellentétben már nem akarja elérni a teljes autonómiát.

Az előző héten öt vadonatúj trolibusz Budapesten forgalomba állásáról számolhattunk be. A Solaris–Škoda Trollino 18 típusú járművek egy 48 darabos flotta részeként kerülnek a fővárosba.

Nem túl fényes kilátások

A Porsche Hungaria szerint 2024-re állhat helyre a hazai újautó-piac. Akkorra a kereskedők már tervezhetően fogják átadni az autókat, és megszűnhet a bizonytalan várakozási idő.

A romló gazdasági kilátások novemberben is megmutatkoztak a használtautó-importban. A hónapban majdnem ötödével kevesebb járművet hoztak be az országba, mint egy éve.

Az orosz autópiac szerkezetében komoly változást indított el a nyugati autógyártók kivonulása. A kínai gyártók, a keletkezett űrt kitöltve, megháromszorozták piaci részesedésüket, és mostanra az eladások harmadát adják.

A kínai autógyártók hazai piacán novemberben jelentősen, mintegy tizedével esett az értékesített járművek száma. Elemzők szerint az esés hátterében a járványvédelmi korlátozások állnak.

Nagy-Britanniában viszont a november egyhuzamban már a negyedik hónap volt, mikor nőtt az új autók értékesítése az egy évvel korábbihoz képest. A növekedés nem is volt csekély, megközelítette a 25 százalékot.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink