Elemzések Nő a cseh autógyártás, de maradnak a szürke fehők

Nő a cseh autógyártás, de maradnak a szürke fehők

MTI | 2022.09.21 09:22

Nő a cseh autógyártás, de maradnak a szürke fehők

Fotó: Toyota Europe Newsroom

Csehországban az idei év első nyolc hónapjában 801.774 személyautót gyártottak, 3,4 százalékkal többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az első fél év végén az idei személykocsigyártás 8,4 százalékkal volt alacsonyabb a tavalyinál – olvasható a cseh autóipari szövetség közleményében.

Hirdetés

A növekedés mögött a beszállítói hálózatok helyzetében beállt kedvező változások, valamint a tavalyi alacsony összehasonlítási alap áll. Tavaly májusig az egész autóipart lényegesen korlátozta a nagymértékű chiphiány.

Júniusban az éves növekedés 25 százalékos (17.361 autó) volt, augusztusban viszont már 147 százalékos (65.023 autó).

A legnagyobb csehországi autógyár, a német Volkswagen konszernbe tartozó Škoda Auto a január-augusztusi időszakban 452.907 új autót gyártott, ami 6,9 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Július végén ez a csökkenés még 16,3 százalékos volt. Az észak-morvaországi Nosovicében működő dél-koreai Hyundai 17,1 százalékkal 213.600-ra emelte a termelését. A közép-csehországi Kolínban működő japán Toyota pedig 135.267 autót gyártott, ami 26,8 százalékos éves növekedés.

Az elektromos és hibrid meghajtású autók a termelés 10,8 százalékát adták.

Nem múlt el a veszély

„Több mint egy év után a cseh autóiparban végre javult a helyzet. Az energiaárak extrém magas növekedése viszont veszélybe sodorhatja az egész ágazatot, visszaveti versenyképességét. Egy-két kulcsfontosságú beszállító leállása az egész ágazatot is megbéníthatja" – mutatott rá Zdenek Petzl, az autóipari szövetség igazgatója, aki szerint a kormány beavatkozására van most szükség.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink