Elemzések Már termel a kecskeméti Mercedes-gyár új présüzeme – ez történt a 47. héten

Már termel a kecskeméti Mercedes-gyár új présüzeme – ez történt a 47. héten

Pörge Béla | 2022.11.28 07:22

Már termel a kecskeméti Mercedes-gyár új présüzeme – ez történt a 47. héten

Fotó: Mercedes-Benz

Elkészült a kecskeméti Mercedes-gyár présüzeme, rekordot ért el a Volkswagen elektromosautó-gyára, előfizetéshez köti a gyorsulást egyes autóiban a Mercedes, az oroszok újra gyártják a Moszkvicsot. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A 47. hétre nemcsak elkészült, hanem a termelést is megkezdte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. új présüzeme. A Kecskeméten gyártott alkatrészekből külföldre is szállít majd a modelljeihez a gyártó.

A Mercedes-szel kapcsolatban egy igen érdekes hír is napvilágot látott a héten: a gyorsulás mértékét előfizetéssel szabályozná a gyártó, vagyis pluszban kell fizetni azért, hogy jobban gyorsuljon az adott elektromos Mercedes. Kérdés, mennyire válik majd be a rendszer.

Kényszerpályán

Olyan időket élünk, amikor az autógyártóknak sokszor kell olyan megoldást választaniuk, amik normálesetben nem jutna eszükbe. Minden bizonnyal nem gyártanák újra az oroszok a Moszkvicsot, ha nem kényszerítené őket erre a háború, de a nyugati cégek élete sem egyszerű.

A Stellantis kész, új autói egy reptéren rekedtek, miután munkaerőhiány miatt nincs, aki kiszállítsa azokat. Francia üzemében naponta 1100 autót gyárt a konszern, de csak 800-at képes eljuttatni a kereskedőkhöz a logisztikai problémák miatt.

Zajlik az élet a Volkswagen Csoportnál

A Volkswagen Zwickauban lévő villanyautó-gyára új termelési rekordot állított fel azzal, hogy egy hét leforgása alatt 7100, azaz minden eddiginél több elektromos autót szereltek össze dolgozói. Ez azt jelenti, hogy hamarosan az üzem elérheti maximális termelési kapacitását.

Közben a konszernről a katari labdarúgó-világbajnokság kapcsán is hallhattunk, ugyanis a gyártó élesen kritizálta a FIFA-t a melegjogok melletti kiállás megakadályozása miatt. Egyes szponzorok ki is hátráltak a német válogatott mögül, a legutóbbi Európa-bajnokság fő szponzora, a Volkswagen nem tett így.

Fókuszban az informatika

Az Audi Hungaria motor- és járműgyártó tevékenysége mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a munkatársak kompetenciáira épülő szolgáltatások, amelyeket az egész Volkswagen Konszern számára nyújt. Az elsősorban a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT, beszerzés és logisztika területéhez kapcsolódó szolgáltatásokat a vállalat ez idáig a Shared Competence Center virtuális üzletágában fogta össze – ezt a területet egy új leányvállalatba szervezi ki a győri vállalat, a tervek szerint 2023 első negyedében.

Közben az egyik legfontosabb járműipari beszállító, a Continental megtapasztalhatta, miért fontos a kiberbiztonság. A cég csak egy hónap után észlelte a nyári támadást az informatikai rendszere ellen, ráadásul mintegy 40 terabájtnyi adatot loptak el tőle. Ennek ellenére állítólag nagy baj nem történt.

Új modellek

A héten új autókat is bemutattak a gyártók: a Mercedes részéről érkezik az új G-osztály, a Fiat már elektromos hajtással is kínálni fogja az Abarth-ot, miközben a Mazda egy új sportautó koncepcióját mutatta be. Nem tétlenkedik a Hyundai sem, amely egyik első modelljét hozná vissza.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink