Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Letaszította trónjáról a Mercedes-t a Tesla
A Mercedes-Benz immáron nem a világ legértékesebb autómárkája egy friss elemzés szerint, mely a Toyotát is maga mögé utasító amerikai Teslát hozta ki a legtöbbet érő brandnek.
A márkák értékelésével foglalkozó Brand Finance elemzése szerint idénre a Tesla, mint márka értéke 44 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, elérve a 66,2 milliárd dollárt. Ezzel a Tesla most először válhatott a legértékesebb autómárkává a cég értékelése szerint.
Elon Musk autógyártója, mely jelenleg ötször annyit ér, mint a járvány előtt, nem csak a Mercedes-Benzt utasította maga mögé – a német márka értéke 58,8 milliárd dollár jelenleg -, ugyanis a korábban második helyet elfoglaló Toyotát (52,5 milliárd dollár) is megelőzte, ezáltal kettő hellyel ugorva feljebb a ranglistában.
Nyeregben a villanyautós márkák
A Brand Finance rámutat, hogy a Tesla élre kerülése abból a szempontból is újdonságnak számít, hogy most először számít a legértékesebb autómárkának egy belső égésű motoros járművekkel nem rendelkező brand.
További érdekesség, hogy az autómárka, melynek mind közül a leggyorsabban növekszik az értéke, szintén a tisztán elektromos kategóriát erősíti. Ez a kínai Sokon, melynek értéke 739 millió dollárt megütve több mint megduplázódott egy év alatt.
Ha erőről van szó, verhetetlen a Ferrari
A Brand Finance a márkák relatív erejét is vizsgálja különböző szempontok, mint az üzleti teljesítmény vagy a marketing jellegű költések alapján. Az analitikai cég számításai alapján a legerősebb autómárka idén is a Ferrari, mely egy jól sikerült üzleti évet hagyott maga mögött.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az olasz sportautó-gyártó várakozásokat felülmúló számokat produkált 2022-ben, ami után egy még jobb idei évre készül.
A japánok is maguknak tudhatnak egy első helyet
A Brand Finance nem csupán az autómárkákat, hanem a beszállítókat is rangsorolta. A legértékesebb beszállítói márka, immáron a hatodik egymást követő évben, a Denso (4,5 milliárd dollár). Az elemzők kiemelték, hogy a japán cég nagy összegeket fektet elektromobilitási termékekbe, ezért felkészült a most zajló technológiaváltásra.
A leggyorsabban az Aptiv értéke növekszik: az ír székhelyű vállalat most 1,6 milliárd dollárt, 30 százalékkal többet ér, mint 2022-ben. A legerősebb beszállítói márkának a francia Valeo számít.
Az abroncsgyártók külön kategóriát képeznek a Brand Finance elemzésében, ami szerint a legértékesebb, a legerősebb, egyúttal a leginkább zöldnek tekintett márka a Michelin, mely 7,9 milliárd dollárt ér. Értékben őt a Bridgestone (7 milliárd dollár) és a Continental követik (4,1 milliárd dollár).
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!