Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A jövő mérnökei versenyeztek a győri egyetemen
2024.06.18 12:22Elkezdődött a kínai e-autók gyártása Lengyelországban
2024.06.18 10:16Újra szárnyalnak az e-autós eladások Kínában
2024.06.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kína nem hagyja válasz nélkül az EU-s védővámot
Kína minden szükséges intézkedést meg fog tenni a kínai vállalatok törvényes jogainak védelme érdekében - közölte a pekingi kereskedelmi minisztérium válaszul az Európai Unió azon döntésére, hogy további vámokat vet ki a Kínában gyártott akkumulátoros elektromos járművekre.
Elemzők szerint a bejelentést megtorló intézkedések követhetik, például vámokat vethetnek ki a nagy lökettérfogatú motoros járművekre. Emellett fennáll annak a lehetősége, hogy további vámemelésekkel sújtják az EU-ból importált elektromos járműveket is annak érdekében, hogy a kínai elektromos járművekkel kapcsolatos döntés felülvizsgálatára késztessék az EU-t.
Alig egy hónappal azután, hogy Washington bejelentette a kínai elektromos autókra kivetett vámok megnégyszerezését 100 százalékra, Brüsszel közölte, hogy a szokásos 10 százalékos autópiaci vám felett további tételeket vet ki a kínai termékekre.
A döntés július 4-én lép hatályba, hacsak Peking nem egyezik bele az EU szerint piactorzító gyakorlatának "hatékony megoldásába".
Kína szerint kirívó protekcionizmus zajlik
A kereskedelmi minisztérium szóvivője egy sajtótájékoztatón kijelentette, hogy az EU legutóbbi intézkedései sértik a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályait, a kereskedelmi protekcionizmus kirívó példái, és Kína fenntartja magának a jogot, hogy a WTO-n keresztül folyamodjon jogorvoslatért. Felszólította az EU-t a „hibás gyakorlatának haladéktalan korrigálására”, hangsúlyozva a párbeszéd és a tárgyalások fontosságát a kereskedelmi viták hatékony kezelése, az együttműködés kiterjesztése és a kölcsönösen előnyös eredmények elérése érdekében.
A Kiel Institute német gazdaságkutató intézet szerint a kínai import csökkenését részben lehet az EU-n belüli termelés növelésével ellensúlyozni, de a fogyasztói árak növekedése mellett. Az EU-ban a termelés a magasabb energia- és anyagárak miatt lényegesen drágább, mint Kínában, és a munkaerőköltségek is jóval magasabbak.
Mindemellett a Kínában gyártott és az EU-ban tavaly eladott elektromos autók fele nyugati autómárka volt: 28 százalékuk Tesla, 20 százalékuk pedig Dacia Spring a Transport and Environment európai kutatóintézet március végi tanulmánya alapján.
Árthat Európának a vám
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója június 12-ei nyilatkozatában kijelentette, hogy az EU által kivetett további vámok akadályozhatják az európai autóipari vállalatok fejlődését, és végső soron Európa saját érdekeit is sérthetik.
„Az olyan protekcionista intézkedések, mint vámok kivetése a megtorlás körforgását indíthatja el, megpecsételheti az együttműködést” - tette hozzá. A BMW az északkelet-kínai Liaoning tartományban rendelkezik gyártóbázissal.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!