Elemzések Két beszállító is nagy bővítést hajt végre Magyarországon – ez történt a 50. héten

Két beszállító is nagy bővítést hajt végre Magyarországon – ez történt a 50. héten

Pörge Béla | 2023.12.18 07:19

Két beszállító is nagy bővítést hajt végre Magyarországon – ez történt a 50. héten

Fotó: Hanon Systems

Egy német és egy dél-koreai autóipari beszállító is több száz fővel növeli a munkahelyek számát Magyarországon. Dübörög az elektromos átállás, hazánkban úgy tűnik nem, de máshol leépítésekre is számítani kell a Tier-1-es beszállítóknál. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Az év utolsó heteiben járunk, de az 50. hét sem telt beruházások bejelentése nélkül, több vidéki városban is munkahelybővítésnek örülhetnek a lakosok. A ZF Kecskeméten és Debrecenben hoz létre összesen háromszáznál is több új munkahelyet, míg a dél-koreai Hanon Systems Székesfehérváron, Pécsen és Rétságon teremt munkahelyeket, összesen 250-et, de emellett képzésekkel is készülnek mintegy kétszáz dolgozó számára. Csaknem 300 millió forintos beruházással bővítette telephelyét a kenőanyagokat és fagyálló folyadékokat gyártó Favorit Lubricants Kft. is a Tolna megyei Pálfán.

A jó hírek remélhetőleg nem állnak meg 2023-ban. A Manpower Magyarország felmérése szerint a jövő év első negyedévében a hazai munkáltatók 31 százaléka bővíteni tervezi jelenlegi munkaerőkeretét, miközben csökkentést csak 21 százalékuk jelez előre.

Ha már létszámcsökkentés: a Continental kifejezetten cáfolta, hogy tömeges elbocsátásokat hajtana végre Makón. A Bosch viszont leépítésekre készül, ám szerencsére nem Magyarországon, hanem Németországban.

Megállíthatatlan változások

Bár az Európai Unióban még erősen próbálkoznak a politikusok a belső égésű motorok 2035-ös betiltásának megakadályozásával, az elektromos átállás megállíthatatlan: az elektromos autók eladása még soha nem volt ilyen magas szinten, a gyártók új modelljei pedig szinte kivétel nélkül legalább részben elektrifikáltak. Például a 2024-ben érkező Alfa Romeo Milano is kap egy tisztán elektromos verziót, ahogy az sem kérdés, hogy az új Renault Twingo elektromos lesz, az viszont kérdés, kivel áll össze a modell fejlesztésért a francia gyártó.

Az Ikarus és a Siemens közös töltési megoldást fejlesztett az elektromos buszok számára, de a Siemens egy másik magyar vonatkozású együttműködésben is benne van: a BME-vel jövőre is folytatódik a közös munka.

Az elektromobilitás melletti másik megatrend, az önvezetés is egyre jobban terjed. Az 50. héten a BMW jelentette be, hogy Kínában már a harmadik szintű önvezetést tesztelheti autóiban.

Egyre fontosabb a biztonság

Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) megkezdte azt a folyamatot, aminek végén kötelezni fogják az autógyártókat, hogy olyan technológiával lássák el járműveiket, ami megakadályozza azok vezetését, ha a sofőr alkoholos befolyásoltság alatt áll.

A Volkswagen kilépésre figyelmeztető rendszerének legújabb generációja megelőz számos veszélyes helyzetet. Az asszisztens rendszer kiszálláskor figyelmezteti a vezetőt és az utasokat a parkoló Volkswagenhez hátulról közeledőkre.

A fentiekkel szemben a Teslát éppen a biztonsági kérdések miatt érik vádak a frissen piacra kerülő Cybertruck SUV miatt, mondván, a jármű túl veszélyes a gyalogosokra a kialakítása miatt.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink